بیانیه كتابداران استان یزد به مناسبت سالگرد شهادت سومین شهید محراب صدوقی (ره)


بسم رب الشهداء والصدیقین
امام خمینی (ره):
اینجانب دوستی عزیز كه بیش از 30 سال با او آشنا و روحیات عظیمش را از نزدیك درك كردم از دست دادم و اسلام خدمتگزاری متعهد و ایران فقیهی فداكار و استان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد .
مقام معظم رهبری :
درباره مرحوم آیت الله شهید صدوقی گفتنی بسیاراست وفضایل اخلاقی و معنوی و روحی و فكری ایشان شایسته آن هست كه درباره‌اش ساعتهای متوالی بحث شود و من یك نفر هم برای بیان همه ابعاد شخصیت ایشان كافی نیستم بلكه باید از مجموعه دوستان و آشنایان قدیمی ایشان سخنانی درباره ایشان شنید تا بتوان چهره‌ای از آن بزرگوار ترسیم كرد .

بار دیگر یازدهم تیر ماه فرا می رسد ومردمان دارالعباده یزد در غم از دست دادن یار صدیق امام و پشیبان ولایت و به یاد آن عزیز سفر كرده به سوگ خواهد نشست . بدون شك زحمات و تلاشهای آن رادمرد بزرگ در به ثمر رساندن درخت انقلاب و تثبیت جمهوری اسلامی ایران تا ابد بر صفحه تاریخ ایران و استان دارالعباده یزد نقش خواهد بست . چگونه می توان شخصیت او را توصیف كرد وقتی آن پیر جماران ، معمار كبیر انقلاب اسلامی ایران ومراد شهید صدوقی زبان در وصف وی می گشایند و می فرمایند :
صدوقی عزیز رضوان الله علیه شهید بزرگی كه در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشت و یار و مددكار گرفتاران و مستمندان بود و وقت عزیزش صرف در راه پیروزی اسلام و رفع مشكلات انقلاب می‌شد وبرای خدمت به خلق و انقلاب سر از پا نمی‌شناخت . اینجانب دوستی عزیز كه بیش از 30 سال با او آشنا و روحیات عظیمش را از نزدیك درك كردم از دست دادم و اسلام خدمتگزاری متعهد و ایران فقیهی فداكار واستان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد و در ازاء آن به هدف نهائی كه آمال این شهیدان است نزدیك شد . من به پیشگاه مقدس بقیة الله الاعظم روحی فداه و ملت عزیز و اسلام عزیزتر تبریك و تسلیت عرض می‌كنم.
آری بحق كه امام عزیز حق مطالب را در مقام شهید محراب آیت الله صدوقی ادا كردند و حجت را بر همه تمام كه راه شهید صدوقی راه امام و انقلاب و ولایت است .
جامعه كتابداران استان یزد با گرامی داشت این روز بزرگ و در راستای رسالت فرهنگی خویش ، ضمن به نمایش گذاشتن آثار و ذكر اقدامات آن فقید سعید در كلیه كتابخانه های استان ، در مراسم بزرگداشت آن یار امام و غمخوار امت حضور خواهند یافت . انشاء الله

روابط عمومی اداره كل كتابخانه های عمومی استان یزد

یزدفردا

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا