زمان : 10 Tir 1389 - 01:31
شناسه : 24023
بازدید : 2612
بیانیه كتابداران استان یزد به مناسبت سالگرد شهادت سومین شهید محراب صدوقی (ره) بیانیه كتابداران استان یزد به مناسبت سالگرد شهادت سومین شهید محراب صدوقی (ره)

بیانیه كتابداران استان یزد به مناسبت سالگرد شهادت سومین شهید محراب صدوقی (ره)


بسم رب الشهداء والصدیقین
امام خمینی (ره):
اینجانب دوستی عزیز كه بیش از 30 سال با او آشنا و روحیات عظیمش را از نزدیك درك كردم از دست دادم و اسلام خدمتگزاری متعهد و ایران فقیهی فداكار و استان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد .
مقام معظم رهبری :
درباره مرحوم آیت الله شهید صدوقی گفتنی بسیاراست وفضایل اخلاقی و معنوی و روحی و فكری ایشان شایسته آن هست كه درباره‌اش ساعتهای متوالی بحث شود و من یك نفر هم برای بیان همه ابعاد شخصیت ایشان كافی نیستم بلكه باید از مجموعه دوستان و آشنایان قدیمی ایشان سخنانی درباره ایشان شنید تا بتوان چهره‌ای از آن بزرگوار ترسیم كرد .

بار دیگر یازدهم تیر ماه فرا می رسد ومردمان دارالعباده یزد در غم از دست دادن یار صدیق امام و پشیبان ولایت و به یاد آن عزیز سفر كرده به سوگ خواهد نشست . بدون شك زحمات و تلاشهای آن رادمرد بزرگ در به ثمر رساندن درخت انقلاب و تثبیت جمهوری اسلامی ایران تا ابد بر صفحه تاریخ ایران و استان دارالعباده یزد نقش خواهد بست . چگونه می توان شخصیت او را توصیف كرد وقتی آن پیر جماران ، معمار كبیر انقلاب اسلامی ایران ومراد شهید صدوقی زبان در وصف وی می گشایند و می فرمایند :
صدوقی عزیز رضوان الله علیه شهید بزرگی كه در تمام صحنه‌های انقلاب حضور داشت و یار و مددكار گرفتاران و مستمندان بود و وقت عزیزش صرف در راه پیروزی اسلام و رفع مشكلات انقلاب می‌شد وبرای خدمت به خلق و انقلاب سر از پا نمی‌شناخت . اینجانب دوستی عزیز كه بیش از 30 سال با او آشنا و روحیات عظیمش را از نزدیك درك كردم از دست دادم و اسلام خدمتگزاری متعهد و ایران فقیهی فداكار واستان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد و در ازاء آن به هدف نهائی كه آمال این شهیدان است نزدیك شد . من به پیشگاه مقدس بقیة الله الاعظم روحی فداه و ملت عزیز و اسلام عزیزتر تبریك و تسلیت عرض می‌كنم.
آری بحق كه امام عزیز حق مطالب را در مقام شهید محراب آیت الله صدوقی ادا كردند و حجت را بر همه تمام كه راه شهید صدوقی راه امام و انقلاب و ولایت است .
جامعه كتابداران استان یزد با گرامی داشت این روز بزرگ و در راستای رسالت فرهنگی خویش ، ضمن به نمایش گذاشتن آثار و ذكر اقدامات آن فقید سعید در كلیه كتابخانه های استان ، در مراسم بزرگداشت آن یار امام و غمخوار امت حضور خواهند یافت . انشاء الله

روابط عمومی اداره كل كتابخانه های عمومی استان یزد

یزدفردا