در آئين نكوداشت و تقدير از روابط عمومي هاي صنعت آب وبرق سراسر كشور، شرکت توزيع نيروي برق استان يزد موفق به کسب رتبه اول درجشنواره آگاهي بخشي و فرهنگ سازي صنعت آب و برق کشور شد
به گزارش دفتر روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان يزد؛ در نخستين جشنواره اي که توسط وزارت نيرو و با حضور مقام عالي وزارت نيرو در سالن همايش وزارت نيرو برگزار شد روابط عمومي شرکت توزيع نيروي برق استان يزد براساس آراي هيئت داوران نخستين جشنواره آگاهي بخشي و فرهنگ سازي در صنعت آب و برق کشور موفق شد رتبه اول جشنواره را از آن خود نموده و لوح سپاس جشنواره را دريافت نمايد.
در اين جشنواره که بيش از100 شرکت مورد ارزيابي قرار هيئت داوران قرار گرفتند نحوه ارزيابي آن بر اساس 10 معيار و 50 زير معيار با اعمال 60% ضريب کيفي و 40% کمي بوده که از جمله معيارهاي ارزيابي مي توان به فرهنگ سازي و آموزش همگاني ، ارتباط با رسانه ها ، پژوهش و افکارسنجي ، مديريت و برنامه ريزي و بکارگيري فن آوري هاي نوين، خلاقيت و نوآوري و مستند سازي در حوزه روابط عمومي اشاره کرد .
آثار ارسالي به دبيرخانه جشنواره طي دو مرحله توسط داوران متخصص صنعت آب وبرق و همچنين اساتيد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبايي مورد ارزيابي قرار گرفت و شركت توزيع نيروي برق از مجموع 1000 امتياز ، موفق به كسب 880 امتياز و حائز رتبه نخست شد.
از اهداف برگزاري جشنواره مي توان به معرفي رويکرد هاي نوين وزارت نيرو در آگاهي بخشي و فرهنگ سازي ، تبيين راهبرد ها و اهداف و برنامه ها همچنين تبادل تجربيات درون و برون سازماني اشاره کرد.
در آیین گشایش این جشنواره، محمدپيرعلي ،مدیرکل روابط عمومی وزارت نیرو فرهنگسازی را سیاست کلان وزارت نیرو دانست و گفت: تمام فعالیتهای انجام شده در بحث فرهنگسازی در صنعت آب و برق مستندسازی میشود تا نتایج اثربخشی حاصل شود.
وي با بیان اینکه روابط عمومیهای صنعت آب و برق در سراسر کشور آمادگی دارد تا براساس خواسته وزیر نیرو همه راهبردها و برنامه را کاملا شفاف بیان کنند، گفت: اکنون در برنامهها و راهبردهای روابط عمومیها در صنعت آب و برق در سراسر کشور، فضایی ایجاد شده است که همه روابط عمومیها از تک تک راهبردها آگاه و برای اجرای آنها در حوزه روابط عمومی آماده باشند.
عليرضا باقري ، مديردفتر روابط عمومي اين شركت كه مفتخر به دريافت لوح سپاس به امضاء وزير نيرو شده است در گفتگو با خبرنگار ما در تشريح محورهاي جشنواره گفت : فرهنگ سازي و آموزش همگاني، ارتباط با رسانه، پژوهش و افکارسنجی، ارتباطات مردمي، انتشارات و تبليغات، مديريت و برنامه ريزي، بكارگيري فن آوري هاي نوين، جشنواره و نمايشگاه، نوآوري و خلاقيت زيرمحورها و مستندسازي در حوزه روابط عمومي از محورهاي جشنواره بوده است.
وي استفاده از شخصيت عمو برقي و تنوع طرح هاي ابتكاري مديريت مصرف نظير: طرح برق ياران كوچك و مروجين بهورز در حوزه فرهنگ سازي و آموزش عمومي و تعامل فعال و اثربخش با رسانه ها در زمينه ارسال خبر و گزارش به مطبوعات و نشريات تخصصي را از اقدامات شاخص توزيع برق در محور ارتباط با رسانه برشمرد و افزود: انجام پروژه بازطراحي ابزار و فرايند گردآوري داده طرح نظرسنجي و افكارسنجي درحوزه پژوهش و در محور ارتباطات مردمي اقداماتي نظير: نظرسنجي موثر از مردم و استقرار نظام جامع مديريت ارتباط با مشتريان(CRM) براي اولين بار در شركت هاي توزيع برق سراسر كشور را مي تواند اشاره كرد.
عليرضا باقري انتشار نشريات الكترونيكي داخلي ، تهيه بروشورهاي متنوع ، بنر و استفاده از ظرفيت هاي تبليغات محيطي را به عنوان اقدامات موثر و كلي در حوزه تبليغات بيان كرد و در خصوص محورمديريت وبرنامه ريزي خاطرنشان كرد: برنامه محوري و تدوين بر نامه استراتژيك روابط عمومي و فرآيندمحور كردن فعاليت ها از شاخص ترين اقدامات اين حوزه به شمار مي رود.
وي تدوين برنامه استراتژيك روابط عمومي و پيش بيني برنامه هاي عملياتي و تقويم اجرايي فعاليتها را از دلايل عمده كسب موفقيت هاي گوناگون و كسب رتبه هاي برتر كشوري در حوزه روابط عمومي دانست و برگزاري جشنواره ها و نمايشگاههاي متعدد در طول سال را به عنوان يكي از شاخص هاي ارزيابي و كسب رتبه تاثيرگذار برشمرد.
مدير دفتر روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان يزد به كارگيري فن آوري هاي نوين شامل : درج و به روز رساني اخبار به صورت روزانه در وبسايت و پورتال داخلي سازمان ، وجود خبرنامه و آرشيو تصاوير الكترونيك ، دسترسي به خدمات الكترونيك روابط عمومي درون وبرون سازماني را مورد اشاره قرار داد و مستندكردن روزانه فعاليت هاي همكاران درحوزه هاي مختلف را از اقدامات مهم و حائز اهميت در روابط عمومي عنوان كرد.
> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید
این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
سهشنبه 11,مارس,2025