همايش "مبادله الكترونيكي اطلاعات" در يزد برگزار شد

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا"همايش آموزشي "مبادله الكترونيكي اطلاعات" روز پنجشنبه با حضور ‪ ۱۲۵‬نفر از دانشجويان،استادان،كارشناسان بانك‌ها و نمايندگان بخش خصوصي صنعت استان يزد در پارك علم وفن‌آوري شهر يزدبرگزار شد.
اين همايش يكروزه با هدف آشنايي با روش‌هاي مبادله الكترونيكي اطلاعات و توجه به نقش و اهميت آن در قرن حاضر، برگزار شد.
شركت‌كنندگان در اين همايش در زمينه تجارت الكترونيكي و زيرساختارهاي آن، بانكداري الكترونيكي و دولت الكترونيكي بحث و تبادل نظر كردند.
يك استاد دانشگاه ومسوول سياستگذاري تجارت‌الكترونيك ايران در اين همايش از تجارت الكترونيكي بعنوان تجارت بدون كاغذ نام برد و گفت: در اين بخش، دخالت انسان به حداقل مي‌رسد و انحصار در آن معنا ندارد.
عليرضا درخشان افزود: اين تجارت، راه جديدي براي مديريت اطلاعات ارائه مي‌دهد.
وي اظهارداشت: در تجارت الكترونيك، در حالي كه حضور فيزيكي افراد معنا ندارد، شرافت انساني حفظ خواهد شد و استاندارد كالاها نيز رعايت مي‌گردد.
وي ميانگين زمان صرف شده در تجارت الكترونيك براي خريد كالا را سه دقيقه و نيم ذكر كرد و گفت: بحث تجارت الكترونيكي، بحثي جهاني است و متولي اصلي آن سازمان ملل متحد مي‌باشد.
مسوول سياستگذاري تجارت الكترونيك ايران اضافه كرد: تجارت الكترونيكي، هم‌اكنون در شركتهاي كشورهاي اروپايي، آمريكا و ژاپن انجام مي‌شود.
وي اظهارداشت: فقط آمريكا به يك ميليون و ‪ ۷۰۰‬هزار نفر نيرو براي تجارت الكترونيكي نياز دارد.
درخشان ‪ G2C،G2B،C2C،C2B،B2C،B2B‬را به عنوان انواع تجارت الكترونيك ذكر كرد و گفت: هم‌اكنون شركتهاي‌معتبر اروپا، ژاپن وآمريكا از روش ‪ B2B‬استفاده مي كنند.
وي اظهارداشت:ايران، پس از ‪ ۲۲‬بار تقاضابراي عضويت دراين تجارت پذيرفته شد و بعنوان ناظر، پنج سال وقت دارد تا بستر تجارت الكترونيك را در كشور خود بوجود آورد تا به عضويت دائم در آيد.
وي گفت: درتجارت اينترنتي، ضمن‌آنكه انسان دخالت دارد و استاندارد، نقشي ندارد، انتخاب براي خريدار و فروشنده وجود دارد اما در تجارت الكترونيك، موضوع، برعكس است


يزدفردا-ايرنا

 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا