زمان : 29 Aban 1384 - 06:17
شناسه : 631
بازدید : 869
همايش "مبادله الكترونيكي اطلاعات" در يزد برگزار شد همايش "مبادله الكترونيكي اطلاعات" در يزد برگزار شد

همايش "مبادله الكترونيكي اطلاعات" در يزد برگزار شد

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا"همايش آموزشي "مبادله الكترونيكي اطلاعات" روز پنجشنبه با حضور ‪ ۱۲۵‬نفر از دانشجويان،استادان،كارشناسان بانك‌ها و نمايندگان بخش خصوصي صنعت استان يزد در پارك علم وفن‌آوري شهر يزدبرگزار شد.
اين همايش يكروزه با هدف آشنايي با روش‌هاي مبادله الكترونيكي اطلاعات و توجه به نقش و اهميت آن در قرن حاضر، برگزار شد.
شركت‌كنندگان در اين همايش در زمينه تجارت الكترونيكي و زيرساختارهاي آن، بانكداري الكترونيكي و دولت الكترونيكي بحث و تبادل نظر كردند.
يك استاد دانشگاه ومسوول سياستگذاري تجارت‌الكترونيك ايران در اين همايش از تجارت الكترونيكي بعنوان تجارت بدون كاغذ نام برد و گفت: در اين بخش، دخالت انسان به حداقل مي‌رسد و انحصار در آن معنا ندارد.
عليرضا درخشان افزود: اين تجارت، راه جديدي براي مديريت اطلاعات ارائه مي‌دهد.
وي اظهارداشت: در تجارت الكترونيك، در حالي كه حضور فيزيكي افراد معنا ندارد، شرافت انساني حفظ خواهد شد و استاندارد كالاها نيز رعايت مي‌گردد.
وي ميانگين زمان صرف شده در تجارت الكترونيك براي خريد كالا را سه دقيقه و نيم ذكر كرد و گفت: بحث تجارت الكترونيكي، بحثي جهاني است و متولي اصلي آن سازمان ملل متحد مي‌باشد.
مسوول سياستگذاري تجارت الكترونيك ايران اضافه كرد: تجارت الكترونيكي، هم‌اكنون در شركتهاي كشورهاي اروپايي، آمريكا و ژاپن انجام مي‌شود.
وي اظهارداشت: فقط آمريكا به يك ميليون و ‪ ۷۰۰‬هزار نفر نيرو براي تجارت الكترونيكي نياز دارد.
درخشان ‪ G2C،G2B،C2C،C2B،B2C،B2B‬را به عنوان انواع تجارت الكترونيك ذكر كرد و گفت: هم‌اكنون شركتهاي‌معتبر اروپا، ژاپن وآمريكا از روش ‪ B2B‬استفاده مي كنند.
وي اظهارداشت:ايران، پس از ‪ ۲۲‬بار تقاضابراي عضويت دراين تجارت پذيرفته شد و بعنوان ناظر، پنج سال وقت دارد تا بستر تجارت الكترونيك را در كشور خود بوجود آورد تا به عضويت دائم در آيد.
وي گفت: درتجارت اينترنتي، ضمن‌آنكه انسان دخالت دارد و استاندارد، نقشي ندارد، انتخاب براي خريدار و فروشنده وجود دارد اما در تجارت الكترونيك، موضوع، برعكس است


يزدفردا-ايرنا