یزدفردا:گران ترین مصداقی که فعلا برای فروش موتورسیکلت های لوکس وجود دارد، یک عدد BMW تولید شده در سال ۲۰۱۴ است که مدل آن «S 1000PR» اعلام شده و کاملا صفر کیلومتر است.
به گزارش اخبار خودرو به نقل از صبحانه ،پس از ورود انواع خودروهای لوکس- از پورشه گرفته تا مازراتی – که قیمت‌های آنها به چندین میلیارد تومان هم می ‌رسد، موتورسیکلت های لوکس و غربی هم به صورت قابل توجه وارد تهران شده‌ اند تا آنهایی که خرید خودروهای لوکس عطششان را فروکش نمی کند، این بار پولهای خود را خرج خرید این مدل وسیله نقلیه کنند.
بازار موتورسکیلت تهران این روزها شاهد عرضه موتورسیکلت‌ هایی است که از حداقل یک میلیون و چند صد هزار تومان تا بیش از ۱۴۰ میلیون تومان ارزش دارند. در بازار موتورسیکلت تهران شاید بتوان چهار گروه موتورسیکلت را تقسیم‌ بندی کرد. گروه اول ارزان‌ ترین‌ ها با حجم موتور ۱۲۵ سی‌ سی هستند که از رنج قیمتی یک میلیون و چندصدهزار تومان شروع می ‌شوند.
گروه دوم موتورسیکلت‌ های با حجم موتور ۱۳۵ تا ۲۰۰ سی‌سی هستند که با رنج قیمتی حداقل چهار میلیون به فروش می ‌رسند. گروه سوم موتور سیکلت‌ ها، محصولات با حجم موتور ۲۵۰ سی ‌سی هستند که از حدود ۱۵ میلیون تومان ارزش دارند.
تا اینجا هیچ کدام از این موتورسیکلت‌ها برای تردد نیاز به مجوز نیروی انتظامی ندارند اما در گروه چهارم موتورسیکلت ‌ها که شاید به آنها بتوان لوکس گفت با حجم موتوری بیش از ۲۵۰ سی‌سی تا ۱۱۰۰ سی‌ سی هستند؛ موتورسیکلت‌ هایی که قیمت آنها از ۴۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا رنج قیمت یک خودروی لوکس هم می‌ رسد.
بررسی های صبحانه از برخی فروشگاههای عرضه کننده این موتورسیکلت ها نشان می دهد گران ترین مصداقی که فعلا برای فروش موتورسیکلت های لوکس وجود دارد، یک عدد BMW تولید شده در سال ۲۰۱۴ است که مدل آن «S 1000PR» اعلام شده و کاملا صفر کیلومتر است.
این موتورسیکلت ۶ دنده ای، با ظرفیت باک ۱۷.۵ لیتر و مصرف سوخت ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، می تواند گزینه ای مطلوب برای برخی بچه پولدارهای پایتخت نشین یا کلانشهرهای دیگر کشورمان باشد که علاقمند به پرداخت ۱۴۰ میلیون تومان برای این وسیله هستند؛ هرچند خرید و استفاده از آن، دارای شرایط و دردسرهای خاص خود است.
همچنین یک دستگاه موتورسیکلت هوندا تولید شده در سال ۲۰۱۴ و از نوع «CBR 1000 RR» هم با جعبه ابزار مخصوص و دزدگیر خاص، به قمیت ۱۳۰ میلیون تومان موجود است.
موتورسیکلت دیگری که در این رنج قیمت وجود دارد Suzuki 1400  GSX است که اگرچه مدل آن مربوط به سال ۲۰۰۸ است و کمی از ان استفاده شده، اما قیمت آن جهت فروش ۱۳۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده که مشخص نیست این قیمت در صورت وجود یک دستگاه موتورسیکلت مدل ۲۰۱۴ از این نوع، چقدر تخمین زده می شد.
با این اوصاف، اگرچه محدویت های قانونی و نظارت های دقیق نیروی انتظامی در خصوص استفاده از این موتورسیکلت ها، کار را برای دارندگان یا علاقمندان مرفه این وسیله نقلیه سخت کرده است، اما هنوز هم هر ازگاهی می توان صدای غرش این موتورها را در سواحل و خیابانهای خلوت شمال کشور یا پیست های مسابقه شنید تا مشخص شود هر چیز لوکس و قابل فخر فروشی در این کشور، طرفداران سینه چاکی دارد.

همکاری BMW و Terberg برای ساخت کامیون های الکتریکی

گروه BMW در همکاری جدید خود با گروه SCHERM، در تلاش اند تا کامیون های تمام الکتریکی خود را وارد خیابان های شهر مونیخ آلمان کنند.

اخبار خودرو -گروه BMW در همکاری جدید خود با گروه SCHERM، در تلاش اند تا کامیون های تمام الکتریکی خود را وارد خیابان های شهر مونیخ آلمان کنند. BMW اولین اتوموبیل ساز اروپایی است که برای حمل و نقل وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود از کامیون های الکتریکی ۴۰ تنی استفاده می کند. جالب اینکه BMW قرار نیست سازنده خودروها باشد و شرکت هلندی Terberg آن ها را تولید می کند.

bme-et_1-820x420

BMW قرار است برای اولین بار، کامیون های الکتریکی را برای مصارف صنعتی به کار بگیرد. گروه خودروسازی آلمانی می گوید این ماشین ها تست اولیه خود را پشت سر گذاشته اند و سرویس رسانی شان از ۷ جولای آغاز گشته. این کامیون ها در طول روز ۸ بار فاصله میان کارخانه های SCHERM و BMW را می پیمایند.

کامیون ها برای انتقال قطعات مورد نیاز BMW در این مسیرها رفت و آمد می کنند. باتری کامیون ها از طریق منابع انرژی تجدیدپذیر شارژ می شود. نکته جالب اینجاست که خودروهای مذکور، سالانه ۱۱٫۸ میلیون CO2 کمتری وارد هوای مونیخ می کنند.

باتری های موجود در کامیون ها سه ساعت نیاز به شارژ شدن دارد و زمانی که کاملا شارژ شود، تا سری بعد می تواند ۱۰۰ کیلومتر حرکت کند. در واقع هر خودرو روزانه باید یک بار شارژ شود.

تویوتا با پیشرانه BMW

تویوتا خواهان مشارکت هر چه بیشتر خود با شرکت‌های آلمانی از جمله BMW برای استفاده از موتورهای دیزلی این شرکت شده است که بر روی چندین مدل مختلف خود با موتورهای مختلف بهره ببرد.

تویوتا خواهان مشارکت هر چه بیشتر خود با شرکت‌های آلمانی از جمله BMW برای استفاده از موتورهای دیزلی این شرکت شده است که بر روی چندین مدل مختلف خود با موتورهای مختلف بهره ببرد.
با اینکه تویوتا بهترین راه حل خود را برای تولید خودروهای هیبریدی و کم‌مصرف خود شناخته است، حال موافقت خود را برای استفاده موتورهای دیزلی شرکت بزرگ باواریایی BMW به جهت استفاده در مدل‌ها و پلتفرم های متفاوت خود اعلام کرده است.

toyota verso

toyota verso

اولین مدل پس از این همکاری ظهور تویوتا ورسو ۱.۶ D-4D است که از موتور ۱۰۹ اسب بخاری مینی کوپر D برای کمک به کاهش انتشار گازCO2 و بالا بردن عملکرد این خودرو استفاده کرده است. با این حال با راه‌اندازی ورسو جدید، نایب‌رئیس این شرکت در اروپا، آقای gerald Killmann تأیید کرد که همچنین در حال توسعه سایر مدل‌های تویوتا برای استفاده از این موتور هستیم، که ازجمله Auris هاچ‌بک و استیشن، ورسو، پریوس و کراس‌اوور RAV4 می‌باشد، همچنین دیگر مدل‌ها هم از موتورهای بزرگ‌تر BMW استفاده خواهند کرد که تویوتا اَوِنسیس یکی از آنهاست همچنین مدل جدید و اسپرت سوپرا نیز از پیشرانهٔ هیبریدی BMW بهره خواهد برد.

Toyota Verso gets BMW diesel engine

Toyota Verso gets BMW diesel engine

از آقای Killlmann پرسیده شد که گسترهٔ این معامله برای موتورهای BMW چقدر است، به ما گفت:

در حال حاضر دریافت موتور از BMW برای چندین پلت فرم توافق شده است، که برنامه دریافت موتور بزرگ‌تر ۲.۰ لیتری BMW را هم برای مدل‌های بیشتری از تویوتا نیز در دستور کار داریم. این موتور قرار است به‌تدریج جایگزین مدل‌های فعلی در این محدوده باشد، و هدف از این کار افزایش فروش برای برند تویوتا در اروپا خواهد بود، چراکه خریداران هنوز هم از نظر مصرف سوخت برای این مدل‌ها تردید دارند و این امر به آنها کمک خواهد کرد.

Toyota Verso

Toyota Verso

Auris یا همان کرولای جدید در حال حاضر فروش خوبی برای تویوتا داشته است و در حال حاضر پنجمین هاچ بک پرفروش در بازه C سگمنت می‌باشد که رقبایی فوق‌العاده‌ای مانند فولکس‌واگن گلف و فورد فوکوس در این لیست به چشم می‌خورد. بدون شک تویوتا به فکر فروش هر چه بیشتر محصولات خود است و برای رسیدن به این هدف، تمام تلاش خود را خواهد کرد.

Toyota Auris Touring

Toyota Auris Touring

ممکن است خبر دریافت موتور از BMW برای هواداران تویوتا ناراحت‌کننده باشد، اما خبر بدتر برای طرفداران خودروهای اسپرت تویوتا این است که آقایKillmann گفته است:

کوپهٔ GT 86 اهداف و نیازهای ما را در عرصه فروش برآورده نکرده است و مشخص شده است که در تمام بازارهای عمده جهانی ضعیف عمل کرده است. این عملکرد ضعیف ما را بر آن داشت که یک نسخه قوی‌تر و سریع‌تر از این خودرو را تولید کنیم که بتواند گزینه‌ای در بین انتخاب‌های اول از لیست مردم باشد. همچنین ممکن است یکی از دو مدل کبریولت یا کوپه را با توجه به‌صرفه اقتصادی تولید کنیم که بتواند خواسته‌های ما را برای فروش بیشتر در بازارهای جهانی برآورده سازد.

او همچنین گفت:

هنوز تویوتا مطمئن نیست که عامل اصلی خرید و فروش کم این مدل‌ها چیست، به ویژه اینکه این فروش کم ضربه بزرگی به رسانه خودرویی تویوتا می‌زند. من شخصاً فکر می‌کنم که موتور مناسب می‌تواند این کمبودها را بیشتر جبران کند.

مدل فیس لیفت اَوِنسیس سدان و استیشن هم قرار است از موتورهای ۱.۶ لیتری و ۲.۰ لیتری دیزلی BMW استفاده کند؛ مدل ۱.۶ لیتری دیزل قدرتی معادل ۱۱۰ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت و ضمن قدرتمندتر بودن، مصرف سوختی معادل ۴.۱ لیتر در هر صد کیلومتر را داراست. مدل دوم از این پیشرانه‌ها نسخه ۲.۰ لیتری دیزل است که قدرتی برابر ۱۴۱ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر خواهد داشت و در هر یک‌صد کیلومتر ۴.۵ لیتر سوخت می‌سوزاند.

2015 Toyota Avensis

۲۰۱۵ Toyota Avensis

2015 Toyota Avensis

۲۰۱۵ Toyota Avensis

این خودروساز ژاپنی سال‌های زیادی در مقابل توسعه موتور خودرو، در مقیاس گسترده‌ای و با استفاده از انرژی هیبریدی پیشگام بوده است که مدل پریوس یکی از آنهاست. حال از طریق مشارکت با BMW، برای رسیدن به عملکرد قابل‌اعتماد و مقرون‌به‌صرفه از نظر مشتریان امیدوار است. اما هنوز حرکت این خودرو را به سمت پیشرانه‌های هیبرید BMW آغاز نکرده است.

 

منبع :پدال

مدیریت سوزوکی از پدر به پسر رسید

سوزوکی موتور چهارمین خودروساز بزرگ ژاپن، اعلام کرد اوسامو سوزوکی مدیر ۸۵ ساله این شرکت، توشیهیرو، بزرگترین پسرش را به عنوان مدیریت جدید شرکت منصوب کرده است.

مدیریت سوزوکی از پدر به پسر رسید

این تصمیم در راستای جذب سرمایه گذاری های بیشتر در شرکت و جلب نظر سهامداران اعلام شده است و در همان نقطه اول به رشد ۵ درصدی ارزش سهام سوزوکی کمک کرده است.

توشیهبرو سوزوکی که پیش تر در مقام معاون اول مدیر فعالیت می کرد از امروز سکان هدایت این شرکت بزرگ را در دست خود می گیرد.

وی در باره استراتژی خود برای آینده سوزوکی گفت: به سرمایه گذاری های مشترک با فولکس واگن که از سال ۲۰۰۹ آغاز شده است ادامه خواهیم داد.

سوزوکی همچنین در صدد است طی برنامه ای پنج ساله میزان درآمدهای خود را به رکود جدیدی رساند و تا پایان سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۰ به فروش ۳.۴ میلیون دستگاهی در سراسر جهان دست پیدا کند و فاصله خود را با شرکت های رقیبی همچون نیسان و تویوتا به حداقل برساند.

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا