اخبار خودرو -گروه BMW در همکاری جدید خود با گروه SCHERM، در تلاش اند تا کامیون های تمام الکتریکی خود را وارد خیابان های شهر مونیخ آلمان کنند. BMW اولین اتوموبیل ساز اروپایی است که برای حمل و نقل وسایل و تجهیزات مورد نیاز خود از کامیون های الکتریکی ۴۰ تنی استفاده می کند. جالب اینکه BMW قرار نیست سازنده خودروها باشد و شرکت هلندی Terberg آن ها را تولید می کند.
BMW قرار است برای اولین بار، کامیون های الکتریکی را برای مصارف صنعتی به کار بگیرد. گروه خودروسازی آلمانی می گوید این ماشین ها تست اولیه خود را پشت سر گذاشته اند و سرویس رسانی شان از ۷ جولای آغاز گشته. این کامیون ها در طول روز ۸ بار فاصله میان کارخانه های SCHERM و BMW را می پیمایند.
کامیون ها برای انتقال قطعات مورد نیاز BMW در این مسیرها رفت و آمد می کنند. باتری کامیون ها از طریق منابع انرژی تجدیدپذیر شارژ می شود. نکته جالب اینجاست که خودروهای مذکور، سالانه ۱۱٫۸ میلیون CO2 کمتری وارد هوای مونیخ می کنند.
باتری های موجود در کامیون ها سه ساعت نیاز به شارژ شدن دارد و زمانی که کاملا شارژ شود، تا سری بعد می تواند ۱۰۰ کیلومتر حرکت کند. در واقع هر خودرو روزانه باید یک بار شارژ شود.
تویوتا خواهان مشارکت هر چه بیشتر خود با شرکتهای آلمانی از جمله BMW برای استفاده از موتورهای دیزلی این شرکت شده است که بر روی چندین مدل مختلف خود با موتورهای مختلف بهره ببرد.
با اینکه تویوتا بهترین راه حل خود را برای تولید خودروهای هیبریدی و کممصرف خود شناخته است، حال موافقت خود را برای استفاده موتورهای دیزلی شرکت بزرگ باواریایی BMW به جهت استفاده در مدلها و پلتفرم های متفاوت خود اعلام کرده است.
اولین مدل پس از این همکاری ظهور تویوتا ورسو ۱.۶ D-4D است که از موتور ۱۰۹ اسب بخاری مینی کوپر D برای کمک به کاهش انتشار گازCO2 و بالا بردن عملکرد این خودرو استفاده کرده است. با این حال با راهاندازی ورسو جدید، نایبرئیس این شرکت در اروپا، آقای gerald Killmann تأیید کرد که همچنین در حال توسعه سایر مدلهای تویوتا برای استفاده از این موتور هستیم، که ازجمله Auris هاچبک و استیشن، ورسو، پریوس و کراساوور RAV4 میباشد، همچنین دیگر مدلها هم از موتورهای بزرگتر BMW استفاده خواهند کرد که تویوتا اَوِنسیس یکی از آنهاست همچنین مدل جدید و اسپرت سوپرا نیز از پیشرانهٔ هیبریدی BMW بهره خواهد برد.
از آقای Killlmann پرسیده شد که گسترهٔ این معامله برای موتورهای BMW چقدر است، به ما گفت:
در حال حاضر دریافت موتور از BMW برای چندین پلت فرم توافق شده است، که برنامه دریافت موتور بزرگتر ۲.۰ لیتری BMW را هم برای مدلهای بیشتری از تویوتا نیز در دستور کار داریم. این موتور قرار است بهتدریج جایگزین مدلهای فعلی در این محدوده باشد، و هدف از این کار افزایش فروش برای برند تویوتا در اروپا خواهد بود، چراکه خریداران هنوز هم از نظر مصرف سوخت برای این مدلها تردید دارند و این امر به آنها کمک خواهد کرد.
Auris یا همان کرولای جدید در حال حاضر فروش خوبی برای تویوتا داشته است و در حال حاضر پنجمین هاچ بک پرفروش در بازه C سگمنت میباشد که رقبایی فوقالعادهای مانند فولکسواگن گلف و فورد فوکوس در این لیست به چشم میخورد. بدون شک تویوتا به فکر فروش هر چه بیشتر محصولات خود است و برای رسیدن به این هدف، تمام تلاش خود را خواهد کرد.
ممکن است خبر دریافت موتور از BMW برای هواداران تویوتا ناراحتکننده باشد، اما خبر بدتر برای طرفداران خودروهای اسپرت تویوتا این است که آقایKillmann گفته است:
کوپهٔ GT 86 اهداف و نیازهای ما را در عرصه فروش برآورده نکرده است و مشخص شده است که در تمام بازارهای عمده جهانی ضعیف عمل کرده است. این عملکرد ضعیف ما را بر آن داشت که یک نسخه قویتر و سریعتر از این خودرو را تولید کنیم که بتواند گزینهای در بین انتخابهای اول از لیست مردم باشد. همچنین ممکن است یکی از دو مدل کبریولت یا کوپه را با توجه بهصرفه اقتصادی تولید کنیم که بتواند خواستههای ما را برای فروش بیشتر در بازارهای جهانی برآورده سازد.
او همچنین گفت:
هنوز تویوتا مطمئن نیست که عامل اصلی خرید و فروش کم این مدلها چیست، به ویژه اینکه این فروش کم ضربه بزرگی به رسانه خودرویی تویوتا میزند. من شخصاً فکر میکنم که موتور مناسب میتواند این کمبودها را بیشتر جبران کند.
مدل فیس لیفت اَوِنسیس سدان و استیشن هم قرار است از موتورهای ۱.۶ لیتری و ۲.۰ لیتری دیزلی BMW استفاده کند؛ مدل ۱.۶ لیتری دیزل قدرتی معادل ۱۱۰ اسب بخار و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور خواهد داشت و ضمن قدرتمندتر بودن، مصرف سوختی معادل ۴.۱ لیتر در هر صد کیلومتر را داراست. مدل دوم از این پیشرانهها نسخه ۲.۰ لیتری دیزل است که قدرتی برابر ۱۴۱ اسب بخار و ۳۲۰ نیوتن متر خواهد داشت و در هر یکصد کیلومتر ۴.۵ لیتر سوخت میسوزاند.
این خودروساز ژاپنی سالهای زیادی در مقابل توسعه موتور خودرو، در مقیاس گستردهای و با استفاده از انرژی هیبریدی پیشگام بوده است که مدل پریوس یکی از آنهاست. حال از طریق مشارکت با BMW، برای رسیدن به عملکرد قابلاعتماد و مقرونبهصرفه از نظر مشتریان امیدوار است. اما هنوز حرکت این خودرو را به سمت پیشرانههای هیبرید BMW آغاز نکرده است.
منبع :پدال
این تصمیم در راستای جذب سرمایه گذاری های بیشتر در شرکت و جلب نظر سهامداران اعلام شده است و در همان نقطه اول به رشد ۵ درصدی ارزش سهام سوزوکی کمک کرده است.
توشیهبرو سوزوکی که پیش تر در مقام معاون اول مدیر فعالیت می کرد از امروز سکان هدایت این شرکت بزرگ را در دست خود می گیرد.
وی در باره استراتژی خود برای آینده سوزوکی گفت: به سرمایه گذاری های مشترک با فولکس واگن که از سال ۲۰۰۹ آغاز شده است ادامه خواهیم داد.
سوزوکی همچنین در صدد است طی برنامه ای پنج ساله میزان درآمدهای خود را به رکود جدیدی رساند و تا پایان سال مالی منتهی به مارس ۲۰۲۰ به فروش ۳.۴ میلیون دستگاهی در سراسر جهان دست پیدا کند و فاصله خود را با شرکت های رقیبی همچون نیسان و تویوتا به حداقل برساند.