دكتر سيد شمس الدين حسيني در همايش راهبردي روابط عمومي هاي وزارت اقتصاد در خلق حماسه اقتصادي گفت: خلق حماسه اقتصادي با انتقاد و بهانه گيري امكان پذير نيست بلكه بايد با درك متقابل، ازخودگذشتگي، طراحي و برنامه ريزي آن را به وجود آوريم.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد، وزير امور اقتصادي و دارايي كشورمان كه در جمع مديران و كارشناسان روابط عمومي هاي شبكه بانكي كشور، بيمه ها و سازمانهاي تابع و استاني وزارت اقتصاد سخن مي گفت، ضمن تأكيد بر اهميت اطلاع رساني درست و انتقال صحيح اطلاعات اظهار داشت:يكي از اركان پيشرفت و اداي درست وظيفه، انتقال صحيح وجذاب مطالب به مخاطبين است.

وي در ادامه سخنانش گفت: اگر قرار است يك انديشه ، عملكرد يا سياستي مورد انتقاد قرار بگيرد بايد شرايط و اقتضائات آن مقطع تاريخي را نيز مورد توجه قرار داد كه مبادا قضاوت غير واقعي و نادرست و غير عملي صورت گيرد.

وي در ادامه سخنانش گفت : درك اين مسئله در كار روابط عمومي ها و رسانه ها بسيار اهميت دارد. اگر شرايط و اقتضائات يك سياست و يا عملكرد يك نهاد مورد نقد و بررسي قرار بگيرد آن وقت نگرش واقع بينانه تري از عملكرد آن دستگاه ارايه خواهد شد.

وي افزود: سال گذشته يكي از دستگاههاي اقتصادي كشور كه با همت و كار مضاعف كمك كرد تا بخشي از كسري درآمدهاي دولت كه ناشي از كاهش اجباري صادرات نفت بود، جبران شود ، سازمان امور مالياتي كشور بود.

وي خاطرنشان كرد: جا دارد در خصوص اين دستاورد در رسانه هاي كشور اطلاع رساني و  خبر رساني بيشتري صورت گيرد.

وزير امور اقتصادي و دارايي در ادامه گفت: اگر واقعا به خلق حماسه سياسي و اقتصادي اعتقاد داريم بايد درك و شعور مرتبط با آن نيز تحقق يابد و روابط عمومي ها براي خلق حماسه اقتصادي و سياسي در كشور طرح و برنامه ريزي لازم را داشته باشند.

دكتر حسيني خطاب به مديران روابط عمومي دستگاههاي اقتصادي كشور گفت: دستگاههاي اجرايي اعم از بيمه ها ، بانك ها و همه اجزاي اقتصادي  دولت نيز بايد با درك ضرورت هاي كنوني اقتصاد كشور در جهت حمايت از توليد و توانمندي ملي به تسهيل فرايند توليد و تخصيص منايع به بنگاهها كمك كنند.

معاون وزیر اقتصاد نیز در این همايش  با بیان اینکه جمهوري اسلامي عليرغم 33 سال تحريم، دستاوردهاي ارزنده اي داشته است، خواستار انعكاس درست عملكرد و دستاوردهاي اقتصادي دولت توسط روابط عمومي ها شد.

 صادقي گلمكاني گفت: همه همكاران دستگاه هاي زير مجموعه وزارت اقتصاد بايد با تلاش و همت مضاعف نسبت به رشد و اعتلاي كشور بكوشند.

وي افزود: مجموعه عظيم اقتصادي كشور در وزارت امور اقتصادي و دارايي كه شامل بانك ها، بيمه ها، بورس، سازمان امورمالياتي، گمرك ، سازمان سرمايه گذاري نقش پراهميت روابط عمومي ها در خلق حماسه اقتصادي دو چندان مي شود.

وي گفت: روابط عمومي ها بايد با طرح درست و سنجيده نقاط ضعف نسبت به اصلاح امور كمك كرده و با ارايه گزارش درست و انعكاس صحيح اخبار، عملكرد نظام اقتصادي را به مردم گزارش دهند.

معاون وزير اقتصاد در ادامه اظهارداشت: نگاهي به عملكرد دستگاه هاي زير مجموعه وزارت اقتصاد طي سالهاي اخير نشان مي دهد اقدامات ارزنده اي در زمينه ايجاد تحول در نظام گمركي، نظام مالياتي كشور و طرح جامع مالياتي و طرح هدفمند كردن يارانه ها صورت گرفته كه مجموعه عظيم و سنگين را شامل مي شود و وظيفه روابط عمومي ها اطلاع رساني اين اقدامات است.

وي واگذاري هاي اصل 44 و سپردن امور اقتصادي به مردم با اجراي اين سياست را از ديگر اقدامات ارزنده دولت نام برد كه بايد ابعاد آن به مردم گزارش شود تا مردم در جريان امور قرار گيرند.

مشاور وزير و مدير كل روابط عمومي وزارت امور اقتصادي و دارايي هم در این همایش، ارزش هاي ديني و اخلاقي را مؤلفه اصلي و آموزه جدي كارگزاران و مسئولان روابط عمومي كشور خواند.

قاسم محمدي اظهار داشت: هدف اين همايش، ايجاد تغيير و وحدت رويه از طريق خرد جمعي در اموري چون ساختار سازي، هدف گذاري، تدوين منابع و به كارگيري تكنولوژي هاي نوين اطلاعاتي در روابط عمومي هاي وزارت اقتصاد است.

وي اظهار داشت: ما بايد همواره ارزش هاي ديني، مكتبي و اخلاقي را به عنوان يك صافي، مؤلفه اصلي و آموزه جدي در روابط عمومي مد نظر داشته باشيم، زيرا اگر مسئول روابط عمومي نتواند خودش را به يك نظام فكري و ديني مزين كند، قطعا در هدف گذاري، پي گيري و برنامه ريزي اصولي، دچار مشكل مي شود.

محمدي تصريح كرد: در حيطه كاري ما، بايد گرايش هاي سياسي با گرايش هاي اخلاقي جايگزين شود و همه براي رسانه اي كردن حاصل زحمات گسترده و مفيد همكاران در وزارت اقتصاد و سازمان هاي زير مجموعه، از طريق تدوين يك نظام جامع اطلاع رساني اقدام كنيم.

وي گفت: يك روابط عمومي هرگز موفق نمي شود، مگر اينكه از يك روش شناسي علمي، چه در حوزه  جامعه شناسي و چه در حوزه روانشناسي، استفاده كند.

مشاور وزير اقتصاد در ادامه با بيان اينكه خوشبختانه در دولت هاي نهم و دهم روابط عمومي ها در وزارت متبوع و سازمان هاي زيرمجموعه به سطح مناسب سازماني ارتقاء يافتند، آرمان و ذات وظايف روابط عمومي هاي        وزارت اقتصاد در خصوص تحقق شعار حماسه اقتصاي را، ارزيابي كانون هاي توليد داخلي كشور به منظور به فعليت درآوردن توانمندي هاي بومي با يك الگوي مصرف داخلي و بدون تكيه بر كالاهاي خارجي خواند.

مدير كل روابط عمومي وزارت اقتصاد همچنين با تكريم و تقدير از زحمات مديران كل پيشين اين وزارتخانه، از آنها به عنوان گنجينه نظام فكري و اطلاع رساني و توليد خرد و انديشه و عقلانيت در حوزه اطلاع رساني اقتصاد كشور ياد كرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا