یزدفردا "براساس بررسی به عمل آمده به ویژه در نظر گرفتن پیشرفت فیزیکی مناطق نمونه گردشگری استان موافقت تأسیس ده منطقه نمونه گردشگری یزد باطل و تنها مجوز چهار منطقه نمونه گردشگری استان تأیید شد.

به گزارش پایگاه خبری یزدفردا " محمدممهدی شرافت عنوان کرد: باتوجه به اینکه از سال 86 به این سو تعداد چهل و پنج منطقه نمونه گردشگری در استان تصویب شده است و در عمل حتی برای تعدادی از آنها نیز سرمایه گذار انتخاب شده بود، از سال گذشته موضوع ارزیابی و بازنگری در مورد آنها در دستور کار قرار گرفت که در کارگروه گردشگری مقرر شد طی جلسه ای با نظر کمیته تخصصی کارگروه تصمیم نهایی اتخاذ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان افزود: خوشبختانه شورای عالی معماری و شهرسازی نیز در این خصوص، مصوبه و شیوه نامه ای را ابلاغ و از سوی معاونت سرمایه گذاری اداره کل بر اساس مصوبات کارگروه گردشگری و شیوه نامه ابلاغی نسبت به ارزیابی اقدام و گزارش آن به کمیته تخصصی کارگروه گردشگری ارائه و در نهایت تنها مجوز چهار منطقه نمونه گردشگری تمدید شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تعداد سی منطقه فاقد سرمایه گذار بودند و در سایر موارد نیز مشکلات تأمین آب و مجوزهای مربوطه یا عدم اهلیت سرمایه گذار و مواردی از این قبیل که موجب عدم پیشرفت کار بوده مجوزها لغو گردید.

وی خاطرنشان ساخت: در تعدادی از مناطق با تغییر سطح یا شیوه و نوع نگاه و استفاده از توان سرمایه گذار که حداقل 20% برآورد احداث مجموعه را در ابتدای کار داشته باشند، تلاش خواهیم داشت تا شاهد افزایش ظرفیت گردشگری استان باشیم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا