شركت توزيع نيروي برق استان يزد در ارزيابي انجام شده ميان دستگاههاي استان ، رتبه برتر در حوزه حقوق شهروندي را از آن خود كرد.
به گزارش دفتر روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان يزد مهندس سيد محمدميرمحمدي ، استاندار يزد در نشست ستاد صيانت از حريم امنيت عمومي و حقوق شهروندي و گسترش عفاف و حجاب ، آشنايي مديران دستگاهها با فصل سوم قانون اساسي و حقوق شهروندي را ضروري دانست و گفت : ايجاد يك وركشاپ آموزشي براي آشنايي دستگاههاي استان با اصول اصلي حقوق شهروندي و گسترش عفاف و حجاب حائز اهميت است.
ميرمحمدي تكريم ارباب رجوع رابه عنوان يكي از حقوق شهروندي مطرح كرد و گفت: شفاف سازي فعاليت هاي ارگان ها ، حذف موازي كاري هاي براي تمركز دستگاهها به حقوق شهروندان و تعيين متوليان هر دستگاه در اين حوزه الزامي است.
وي ترويج و تربيت اخلاق را مانع بروز خطاء در سيستم اداري و آموزشي استان برشمرد و در خصوص ترويج و گسترش فرهنگ حجاب تصريح كرد: ايجاد احترام متقابل و بهره گيري از رفتارهاي انساني ، فكري وتربيتي در حفظ حرمت ها و پايبند كردن افراد به اين واجب ديني كمك مي كند.
استاندار يزد اذعان كرد: اگر مايليم صداقت را عموميت دهيم و در مسير تامين حقوق ديگران گام برداريم ، لازم است مكانيزم هاي مورد نياز براي دستيابي به احترام به حقوق ديگران را شناخته و آن را دنبال كنيم.
مهندس محمدرضا صحتي ، مديرعامل اين شركت نيز در سخناني به مهندسي مجدد شكايات مردمي با استفاده از نرم افزارCRM (سيستم ارتباط با مشتريان) اشاره كرد وخاطرنشان كرد: اين سيستم براي اولين بار در سطح توزيع نيروي برق كشور راه اندازي شده كه در نوع خود سامانه مطلوب وكم نظير است .
وي بهره گيري از سامانه هاي پاسخگويي و بروز براي خدمت رساني بهتر به مشتركين را حائز اهميت برشمرد و گفت : ارائه خدمات مطلوب به ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی و تکریم آنان ، از وظایف ذاتی واحدهاي خدمات مشتركين در امورهاي و مديريت هاي برق است.
مهندس صحتي به آسان شدن خدمات دولتي به مردم و بي نياز بودن به مراجعه حضوري از طريق الكترونيكي كردن خدمات اشاره داشت ودر اين باره گفت :روشهای پرداخت غیر حضوری قبوض شامل: سامانه 1521 ، پرداخت از طریق عابر بانکها ، تلفنبانک، همراه بانک، دستگاههای کارت خوان POSبي سيم و شبکه اینترنت در اين سازمان به خوبي پياده سازي شده است.
وي نظارت و پيگيري دفاتر پيشخوان و رتبه بندي آنان از نظر سطح كيفي ، افكار سنجي اقشار مختلف مردم به صورت ساليانه ، بازرسي مستمر از روند اجرايي فعاليت ها در حوزه مشتركين و بررسي بازخورد و نتايج نظرسنجي ها در نشست هاي متعدد را مورد اشاره قرار داد.
مهندس صحتي فراهم کردن دسترسی آسان مردم به مراکز ارائه خدمات پيشخوان دولت را ياد آور شد وافزود: برون سپاري فعاليت ها به دفاتر پيشخوان دولت براي بهره مندي همه مشتركين از خدمات برق با رويكرد رضايت مندي مردم و كاهش زمان سفرهاي درون شهري از دستاوردهاي توزيع برق يزد براي بهبود حقوق شهروندي به شمار مي رود.
اين مقام مسئول تعیین میزان رضایتمندی مشترکین از خدمات ارائه شده توسط شرکت را مهم برشمرد و افزود: با استفاده از ترسيم سند استراتژيك وبهره گيري از نتایج نظرسنجي و تعيين رضايت مندي مردم ، گام هاي موثري در هدف گذاری بهتر در سيستم و افزایش سطح رضایتمندی مشترکین برداشته شده است.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
جمعه 07,فوریه,2025