دبیر ستاد هدفمند سازی یارانه های استان يزد گفت: تمامی خدمات مربوط به دریافت یارانه نقدی و اعمال تغييرات در خصوص تولد، ازدواج و طلاق در مراكز پليس + 10 سطح استان انجام مي شود.
به گزارش روابط عمومی سازمان امور اقتصادی و دارایی استان یزد " مراد علي مير " افزود: سرپرستان این گونه خانوارها باید با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی خود و اعضای خانوار به این مراکز مراجعه کنند.
وی اظهار داشت: افرادی که سرپرست آنها فوت شده برای ادامه روند پرداخت یارانه، در مرکز استان باید به ستاد هدفمندی یارانه ها و در شهرستان ها به فرمانداری مراجعه کنند و بعد از ثبت شماره حساب در بانک، نیازی به مراجعه به پلیس + 10 نیست.
وی تصریح کرد: همچنين تغييرات مربوط به شماره حساب و درج آن در سامانه رفاهي، تنها از طريق بانك های عامل صورت مي گيرد.
وی با بیان اینکه این سازمان به عنوان دبير ستاد هدفمندسازي يارانه ها در استان پاسخگوي مردم براي راهنمايي در اين خصوص است گفت: ستاد یاد شده در سازمان امور اقتصادی و دارایی مستقر می باشد.
رييس سازمان امور اقتصادي و دارايي استان يزد تصريح كرد: خانوارهايي كه سرپرست آنها فوت شده و يارانه آنها به حساب متوفي واريز شده است، بايد با در دست داشتن اسناد و مدارك لازم، در مرکز استان به ستاد هدفمندی یارانه ها و در شهرستان ها به فرمانداری مراجعه کنند.
دبیر ستاد هدفمندسازي يارانه هاي استان يزد يادآور شد: همچنين سرپرست جديد اين خانوارها بايد از تاريخ اول تا پنجم ماه بعد به يكي از شعبه هاي بانكي مورد نظر و یا بانکی كه حساب يارانه سرپرست قبلي در آن بوده مراجعه و حساب جديدي را به اين منظور افتتاح و در سامانه رفاهي ثبت نمايند و در صورتي كه تغييرات در تاریخ یاد شده انجام شود يارانه همان ماه نیز پرداخت مي شود و در صورتي كه از زمان پرداخت يارانه در هرماه تا اصلاح اطلاعات به مراكز مذكور فاصله زماني ايجاد شود، پرداخت يارانه نيز زمانبر خواهد شد.
دبیر ستاد هدفمندی یارانه های استان تاكيد كرد: پرداخت يارانه نقدي عطف به ماسبق نمي شود و خانوارهايي كه نياز به اصلاح اطلاعات خانوار دارند، بايد بدون فوت وقت اطلاعات خود را اصلاح كنند و در صورتیکه دیر اقدام نمایند امكان پرداخت يارانه ماه هاي گذشته وجود نخواهد داشت.
میر خاطر نشان کرد: خانوارهايي كه با واقعه تولد يا فوت روبه رو مي شوند، مي توانند يك ماه پس از واقعه با ارسال شماره ملي عضو متولد شده يا متوفي به سامانه 300000 از ثبت خودکار واقعه، اطلاعات كسب كنند، اما در صورتي كه اطلاعات عضو متولد شده يا فوت شده به صورت خودکار ثبت نشده باشد، سرپرست خانوار بايد نسبت به اضافه كردن اطلاعات متولد و متوفي به دفاتر پليس +10 مراجعه كند.
این مقام مسئول یاد آور شد: در صورتیکه افراد از 15 تا 19 هر ماه برای انجام تغییرات به پلیس + 10 مراجعه کنند یارانه آنها به موقع پرداخت می شود.
ستاد هدفمند کردن یارانه های استان یزد اعلام کرد: افراد زیر برای تغییرات در دریافت یارانه ها، در مرکز استان باید به ستاد هدفمندی یارانه ها و در شهرستان ها به فرمانداری شهرستان محل سکونت خود مراجعه کنند.
1- افرادی که ازدواج می کنند و امکان حضور سرپرستان به هر دلیلی در پلیس + 10 نیست.
2- زنان خانواری که سرپرستان آنها زندانی باشد.
3- چنانچه فرد در حال متاركه باشد.
4- طلاق و عدم حضور شوهر در مراکز پلیس + 10
5- کسانی که سرپرستان خانوار آنها اعتیاد دارد و نفقه آنها تامین نمی شود.
6- زنانی که جدا از شوهر زندگی می کنند و خرج و نفقه نمی گیرند با تایید استشهادیه محلی از طرف شورا، کلانتری و معتمد محل.
7- سرپرستان مفقود الاثر
کلیه افراد مذکور بعد از اعمال تغییرات در ستاد هدفمندی یارانه ها و فرمانداری شهرستان ها باید به پلیس + 10 جهت ثبت نام مراجعه نمایند.
مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
پنجشنبه 23,ژانویه,2025