بیمه طلایی فرهنگیان از سال 89 با پوشش قرار دادن تمام فرهنگیان شاغل به همراه افراد تحت تکفل آغاز به کار کرد، این طرح از جمله طرحهایی است که مورد استقبال فرهنگیان قرار گرفت. این بیمه برای چهارمین سال متوالی با همان تعهدات و کیفیت تمدید شد .
این طرح خوب در اجرا با گلایه های فرهنگیان مواجه شده است از جمله عدم توزیع به موقع کارتها ،همچنین بسیاری از مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه نیستند که بیمار مجبور است برای دریافت هزینه پرداختی یک روند اداری را بگذراند که باعث می شود افراد از حق خود بگذرند ، به علاوه در سال جاری حق بیمه افزایش یافته ولی در مواردی مثل دندان پزشکی و هزینه عینک ارائه خدمات تغییر نکرده است .
مشکل دیگر عدم اطلاع رسانی جامع به فرهنگیان در خصوص تعهدات بیمه گر است . امروزه برخی شرکت های بیمه برای دریافت ده هزار تومان در سال انواع اطلاع رسانی از جمله بروشور کارتهای تبلیغی و ... در موردتعهدات وخدمات خود به مردم ارائه می دهند. درحالی که یک خانواده چهارنفره فرهنگی در سال بیش از پنج میلیون ریال( سوای از سهم آموزش و پرورش ) به شرکت بیمه بابت بیمه طلایی پرداخت می کند، پس لازم است اطلاع رسانی کامل در مورد تعهدات بیمه گر در اختیار فرهنگیان قرار گیرد تا بدانند مبلغی که بابت وجوه هزینه شده دریافت می کنند طبق تعهدات بیمه گر هست یا نه و اگر نیست کجا و چگونه باید پیگیری کنند .
رویکرد سازمان آموزش و پرورش و نظارت بیشتر به این مقوله می تواند نقش مهمی در طلایی ماندن این بیمه داشته باشد.
مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
دوشنبه 23,دسامبر,2024