نخستین المپیاد ورزشی استان دارالعباده یزد طی مراسمی با حضور جمعی ازمسئولان و تجلیل از برترینهای این المپیاد به کار خود پایان داد.

اعظم السادات میرجلیلی --- خبرنگار یزد فردا: نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد گفت:ورزشکاران باید همواره مدافع حق و حقیقت باشند و در زندگی خود ، ائمه اطهار را سرلوحه قرار دهند.

آیت الله محمدرضا ناصری در اختتامیه اولین المپیاد ورزشی دارالعباده یزد افزود: یکی از الگوهای ورزشکاران مولا علی ع است که همواره مدافع حق و حقیقت بود و سیر الی الله را طی کرد

وی ادامه داد: پدر و مادر از کودکی به ما آموختند که در هر کاری یا علی بگوییم و حرکت کنیم چرا که امام علی ع قدرت الله و جلوه خدا بر روی زمین است .

امام جمعه یزد گفت: شما ورزشکاران باید در همه کارها خداوند متعال را در نظر داشته و از خدا غافل نشوید تا خداوند رحمت خود را از ما دریغ نکند.

ناصری افزود: سلامتی و توانایی را خدا به ما داده  لذا باید همواره شکر گذار خداوند  باشیم و نماز یکی از مهم ترین راه های تقدیر و تشکر از زحمات الهی است .

استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: انسان اگر صاحب مقام یا رتبه ای شد نباید خود را گم کند و ملاک در انجام فعالیت های روزمره باید قرب الهی باشد

محمدرضا فلاح زاده افزود: ورزشکاران باید همواره ورزش را توام با اخلاق داشته باشند و تختی ، پوریای ولی که قهرمانی آنها در دل و جان مردم اثر گذاشته به دلیل همین توام شدن ورزش قهرمانی با اخلاق در آنها است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت : 72 سالن ورزشی تاکنون در استان یزد ساخته  شده که 17 سالن مرتبط با ورزش باستانی است.

فللاح زاده افزود: 30 زمین ورزشی روستایی احداث شده و 16 زمین ورزشی نیمه تمام مربوط به دولت های گذشته در این دولت  تکمیل شده است

استاندار یزد گفت: سرانه ورزشی یزد از 3/2 به شش متر رسیده و سه هزار و 157 مدال کشوری ، 75 مدال جهانی ، 21 مدال آسیایی  توسط ورزشکاران استان یزد کسب شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این مراسم گفت: در نخستین المپیاد ورزشی دارالعباده یزد 12 رشته ورزشی به رقابت با یکدیگر پرداختند و 643 ورزشکار در سراسر استان در این مسابقات حضور داشتند .

عباس دهقان افزود: در  این المپیاد ورزشی شهر یزد میزبان مسابقات دو و میدانی – ژیمناستیک- تکواندو ، شهر میبد میزبان رشته های اسکیت- پهلوانی زورخانه ای ، شهر تفت میزبان رشته شنا – شهر طبس میزبان رشته کشتی ، شهر اردکان میزبان رشته های والیبال و بدمینتون ، شهر صدوق میزبان بسکتبال بود.

وی افزود: در پایان نخسیتن المسپاد ورزشی دارالعباده یزد از 348 ورزشکار برتر در رشته ها ی مختلف و 80 مربی و فرماندارن شهرستان های میزبان تجلیل شد .

در پایان این مراسم که باحضور جوکار نماینده مردم یزد و صدوق در مجلس شورای اسلامی ، عزیزالله سیفی فرماندار ، عباسعلی رضایی معاون توسعه مدیریت استاندار و جمعی از مدیران و روسای هیات های ورزشی و ادارات ورزش و جوانان استان برگزار شد ، اجرای حرکات رزمی ، زورخانه ای ، پخش کلیپ از دیگر برنامه های اجرا شده بود.    

گزارش تصویری حاشیه های اختتامیه اولین المپیاد ورزشی دارالعباده یزد از مسعود میرجلیلی - خبرنگار یزد فردا:  










  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا