به نام خدا

کارشناسان هشدار می دهند که اخیرا برخی تماس ها با تلفن همراه و تقاضاهای مشکوک باعث برخی مزاحمت ها برای کاربران تلفن همراه شده است.

یک کارشناس درگفتگوباخبرنگارالبرزبه کاربران تلفن همراه هشدارداد :در صورتيكه با تلفن همراه شما تماسي برقرار شد و در آن شخص يا اشخاصي ادعا نمودند كه از مهندسين شركت مخابرات يا (شبكه) هستند و قصد چك نمودن خط شما را دارند و از شما تقاضا نمودند كه دكمه 90# يا 09# يا هر عدد ديگر را شماره گيري نماييد،بدون هيچگونه شماره گيري فورا" تماس را قطع كنيد.

شركتي جعلي بدين وسيله به سيم كارت شما دسترسي خواهد يافت و از طريق خط شما و با هزينه شما تماسهاي تلفني برقرار خواهد كرد.

لطفا" به منظور متوقف كردن اين كار ، پيغام را براي ديگر دوستان نيز ارسال نماييد.

همچنین تمامي كاربران تلفن همراه توجه داشته باشند در صورتيكه با شما تماسي برقرار شد و در نمايشگر گوشي شما اين پيغام ظاهر شد: (XALAN) از پاسخ دادن به آن خودداري نماييد و تماس را به سرعت قطع كنيد.

در صورت جواب دادن به تماس،گوشي شما ويروسي خواهد شد.اين ويروس اطلاعات IMEI وIMSI را از روي گوشي و سيم كارت شما پاك خواهد كردكه اين امر باعث قطع ارتباط شما با شبكه تلفن همراه خواهد شد و شما مجبور خواهيد بود گوشي ديگري خريداري نماييد.

اين اطلاعات به تاييد شركتهاي موتورولا(MOTOROLA) و نوكيا(NOKIA) رسيده است.هم اكنون ميليونها گوشي موبايل در سرارسر دنيا از اين طريق ويروسي شده اند

منبع: سایت داور

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا