یزدفردا:استاد دانشگاه تهران گفت: از رئیس جمهور انتظار داریم که چند گام دیگر هم بر دارند و راه برخورد های اینچنینی با رسانه ها را برای همیشه ببندند.

استاد دانشگاه تهران در گفت و گو با شبکه ایران در خصوص موضع گیری رئیس جمهور پیرامون روزنامه شرق، اظهار داشت: موضع گیری صریح رئیس جمهور در محکوم کردن برخورد غیرقانونی با روزنامه شرق، شجاعانه و شایسته تمجید است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب افزود: این اقدام آقای احمدی نژاد واقعا اصلاح طلبانه و خوب بود. از رئیس جمهور انتظار داریم چند گام دیگر هم بردارند و کاری کنند که حادثه روزنامه شرق برای هیچ رسانه دیگری تکرار نشود راه چنین برخورد هایی برای همیشه بسته شود.

وی افزود: وزیر ارشاد هم با توجه به انتقاد صریح رئیس جمهور و نارضایتی ایشان جا دارد که در این خصوص توضیح دهد.

دکتر زیبا کلام وضعیت ممیزی کتاب در وزارت ارشاد را یکی دیگر از حوزه هایی دانست که لازم است شخص رئیس جمهور وارد عمل شود و خاطرنشان کرد: بنده سلسله مقالاتی را که طی دولت هشتم در رسانه های قانونی کشور منتشر کردم و هیچ اعلام جرمی هم علیه آنان نشده بود، در یک کتاب تحت عنوان "الف مثل اصلاحات" جمع آوری کردم، با این وجود بیش از 3 سال است که ممیزی وزارت ارشاد اجازه چاپ این کتاب را صادر نکرده است. همچنین به کتابی که در مورد چگونگی پیدایش اسرائیل نوشته ام نیز اجازه چاپ داده نمی شود.

 وی با بیان اینکه از رئیس جمهور انتظار دارم فضا را به گونه ای تغییر دهد که امکان اعمال عقیده شخصی در حوزه فرهنگ به صفر برسد، افزود: خوب است آقای رئیس جمهور در قضیه ممیزی وارد شوند و از وزارت ارشاد بپرسند که معیار و ملاکشان برای ممیزی چیست؟

وی با انتقاد از کسانی که در برابر ایجاد فضای باز سیاسی - فرهنگی مقاومت می کنند، افزود: در صدا و سیما و برخی از نهاد های حاکمیتی در برابر ایجاد فضای باز ،مقاومت صورت می گیرد و آقای احمدی نژاد هم در این حوزه ها اختیاری ندارد. ولی رئیس جمهور در حوزه ارشاد اگر بخواهد می تواند قرص و محکم تر بایستد.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در کنفرانس خبری خود، ادامه داد: بنده البته برخلاف آقای رئیس جمهور این مسئله را که ارگان های حکومتی حتی با استفاده از پول بیت المال برای خود رسانه درست کنند، چندان بد نمی دانم، منتهی اشکال کار اینجاست که رسانه هایی نظیر کیهان و فارس به هر کسی تهمت بزنند و هر عمل خلافی را هم مرتکب شوند، مورد بازخواست قرار نمی گیرند اما روزنامه ای مثل شرق بدون تشکیل دادگاه بسته می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا