عبدالکریم رجبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  با تاکید بر اینکه هر اتفاقی که در کشور می افتد ناشی از عملکرد دولت است ، گفت: اگر کشور درست مدیریت شود آنرا به حساب دولت می گذارند، بنا بر این وقتی هم غلط اداره شود، باید دولت سوءمدیریت خود را بپذیرد.

عبدالکریم رجبی با اشاره به اخبار و گزارشهایی که دولتمردان اعلام می کنند و در رسانه ها منتشر می شود ، افزود: چگونه است که وقتی بحث احداث مسکن مهر مطرح می شود یا بحث کلنگ زنی فلان کارخانه یا افتتاح فلان پروژه مطرح می شود، دولت به عنوان افتخار مدیریت خودش از آن یاد می کند، اما هنگامی که قرار است گرانی و تورم را نقد کنیم، دولت فریاد می زند که سیاه نمایی می کنند و عده ای علیه دولت دسیسه می کنند؟

نماینده مینو دشت و کلاله در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه طبق آخرین مصوبه هیات وزیران، حوزه انتخابیه اش جزو مناطق کمتر توسعه یافته کشور است ، گفت: من میدانم که بیکاری و تورم و گرانی چه بلایی به روزگار مردم می آورد زیرا مصداق بارز آنرا در بین مردم حوزه انتخابیه ام دیده ام.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی  با اعلام اینکه گرانی و تورم به اقشار آسیب پذیر فشار زیادی آورده است ، گفت: اکنون که هنوز فاز دوم هدفمندی یارانه ها اجرا نشده، تبعات گرانی و تورم فاز اول را مشاهده می کنیم وای به آن موقعی که فاز دوم اجرایی شود.

رجبی با تاکید بر اینکه امروزه ذهنیتی در بین مردم ایجاد شده که هدفمندی یارانه ها باعث تورم و گرانی است گفت: اگر دولت این قانون را درست اجرا میکرد و اجازه میداد با همان شیب ملایم حرکت کند، امروزه مردم از هدفمند شدن یارانه ها نگران نبودند.

وی با اعلام اینکه اکنون دولت برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارنه ها در یک دو راهی مانده است گفت: از یک سو دولت گرانی ها را پذیرفته و از سوی دیگر با اجرای فاز دوم، گرانی ها تشدید میشود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گرانی های موجود را لجام گسیخته دانست و گفت:  بی شک تمامی این گرانیها ناشی از عملکرد ضعیف و بعضا غلط دولت است اما به هر حال اکنون در این مرز بحرانی قرار داریم.

وی با تاکید بر اینکه فشار گرانی به مردم مضاعف شده است گفت: دولت باید این بحران را مدیریت کند. دولتمردان به ویژه مسوولان اقتصادی دولت باید هر چه سریعتر جلسات متعددی تشکیل دهند تا بیش از این گرانی ها به مردم فشار نیاورد.

رجبی با تاکید بر اینکه متاسفانه اکنون سفره مردم در اثر گرانی ها خالی شده است گفت: اگر دولت مشکلی در اجرا دارد و یا احساس میکند ضعف قانونی وجود دارد، این مشکلات را به صورت لایحه به مجلس ارایه دهد تا برای آن مشکلات راهکار منطقی پیدا شود.

وی اولین گام را پذیرفتن گرانی و تورم دانست و گفت: قبل از هر چیز مسوولان و دولتمردان باید با مردم صادق باشند و به جای ارایه آمارهای غیر واقعی و انکار مشکلات از جمله گرانی و بیکاری ، به فکر حل آن باشند.

عضو کمیسون اقتصادی مجلس تاکید کرد: متاسفانه امروزه دولت با ارایه آمارهای غیر واقعی از گرانی وتورم و بیکاری، سعی میکند صورت مساله را پاک کند.
 
منبع:اعتدال
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا