پنجمين جشنواره قرآن و عترت با عنوان "ولايت هشتم" در رشته‌های حفظ، تفسير و حديث و قرائت به منظور شناسايی انتخاب و تقدير از برگزيدگان و تجليل از پيشكسوتان قرآنی در یزد برگزار می‌شود.

محمدحسن حسن زاه، دبیر برگزاری جشنواره قرآنی ولایت هشتم با اشاره به اینکه این جشنواره به همت اعضای کانون فرهنگی هنری شهید حمیدرضا آقا عسکری برگزار می شود گفت: ايجاد انگيزه در بين افراد جامعه بويژه جوانان و نوجوانان در جهت تقويت بنيه اعتقادی و مذهبی، تقويت فرهنگ انس با قرآن كريم و آشنايی با فضائل اهل بيت عصمت و طهارت(ع)، ايجاد رقابت سالم در بين جوانان و نوجوانان با موضوعيت معارف بلند قرآن و عترت(ع)، شناسايی نخبگان و فعالان در عرصه قرآن و عترت(ع) و ارتقای سطح آگاهی حافظان، قاريان و طالبان معرفت در سطح استان از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
وی ادامه داد: این جشنواره در رشته‌‌های حفظ، تفسير و حديث و قرائت به منظور شناسايی نخبگان و تقدير از برگزيدگان و تجليل از پيشكسوتان قرآنی و نيز ارتقای سطح عمومی شركت‌كنندگان برگزار می‌شود.
حسن زاده ادامه داد: رشته تفسیر و حدیث برای دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود و علاقه مندان بايد جزوه تفسير سوره مباركه واقعه برگرفته از تفسير نور حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی همراه با احاديث و روايات انتخاب شده اهل بيت(ع) را از محل ثبت نام تهيه نمايند.
وی ادامه داد: برای شرکت در این رشته تا سی‌ام شهریورماه زمان باقی است و آزمون نهایی نیز دوم مهرماه در سالن هنرستان شهيد چمران برگزار می‌شود که علاقمندان می‌توانند جهت ثبت نام و كسب اطلاعات بيشتر همه روزه در ساعات اداری با شماره تماس 7577 622 داخلی 11 تماس بگیرند.
حسن زاده بیان کرد: رشته حفظ ویژه برادران در سه بخش حفظ يك جزء شامل حفظ جزء اول ویژه مقطع سنی زير 14سال، حفظ پنج جزء و حفظ ده جزء در مقطع سنی آزاد برگزار می‌شود.
وی افزود: در بخش حفظ، از هر رشته 7 نفر برای مرحله نهایی که 31 شهریورماه در مسجد امام حسن مجتبی(ع) شاهدیه برگزار می‌شود، انتخاب می‌شوند.
حسن زاده تاکید کد: متقاضيان شركت در اين رشته بايد در آزمون تعيين سطح که 25 تا 29 شهریور در مركز حفظ تخصصی السابقون السابقون شاهدیه برگزار می‌شود، شرکت کنند، آزمون نهایی این رشته نیز 31 شهریورماه جاری برگزار خواهد شد و فرصت نهایی ثبت نام نیز تا پایان بیست و نهم شهریورماه است.
وی با اشاره به بخش قرائت این جشنواره افزود: بخش قرائت برای دو گروه خواهران و برادران برگزار می‌شود که در گروه خواهران ويژه مقطع سنی بالای 16 سال است و مهلت ثبت نام نیز تا پایان شهریورماه است و مسابقات نهایی این بخش از جشنواره در سالن اجتماعات حضرت سيد الشهدا(ع) امامزاده جعفر(ع) برگزار می‌شود.
وی بیان کرد: بخش قرائت برادران نیز در دو مقطع سنی زير 18 سال و بالای 18 سال برگزار خواهد شد که در مقطع سنی زير 18 سال شركت كنندگان می توانند به دلخواه در بخش مقاطع تقليدی از اساتيد مصری، انتخاب شده توسط كارشناسان جشنواره يا بخش قرعه های انتخابی شركت نمايند.
حسن تاکید کرد: فايل صوتی مقاطع تقليدی در اختيار شركت كنندگان قرار خواهد گرفت و شركت در يك بخش يا هر دو بخش بلامانع است و در مقطع سنی بالای 18 سال نیز شركت‌كنندگان باید يكی از قرعه‌های انتخابی كارشناسان جشنواره را به دلخواه انتخاب نموده و تلاوت نمايند.
حسن زاده تصریح کرد: این مسابقات در هر دو مقطع سنی در دو مرحله مقدماتی و نهايی برگزار خواهد شد و داوران این بخش از جشنواره استاد ابوالقاسمی، استاد شاه‌ميوه، استاد ستوده‌نيا و استاد فياض هستند.
وی تاکید کرد: مرحله مقدماتی این رشته برای مقطع سنی زير 18 سال، بیست و هفتم شهریورماه و برای مقطع سنی بالای 18 سال، 28 شهریورماه است و آزمون نهایی نیز 3 مهرماه در بیت الزهراء شيخداد برگزار می‌شود و علاقمندان به شرکت در این بخش جشنواره نیز تا 25شهریورماه مهلت ثبت نام دارند.
گفتنی است؛ مراسم اختتاميه جشنواره قرآن و عترت(ع) «ولايت هشتم» ويژه تمامی رشته‌ها همزمان با ميلاد با سعادت امام رضا(ع) در حسينيه صاحب الزمان(عج) محمودآباد برگزار خواهد شد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا