یازدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر نورا ریاست منطقه ، دکتر آل طه دبیر منطقه ، دکتر مسلمین ریاست واحد یزد و جمعی از مسئولین روابط عمومی های منطقه 7 در سالن کنفرانس حوزه ریاست واحد یزد برگزار شد.
قبل از شروع جلسه شورای اطلاع رسانی منطقه ، صبح روز چهارشنبه 29 شهریور 91 دکتر نورا ، دکتر آل طه ، دکتر مسلمین ریاست واحد یزد و مسئولین و کارکنان واحد یزد در یک حرکت منسجم از درب ورودی دانشگاه حرکت و با شعارهای انقلابی توهین به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) را محکوم نمودند و با امضاء بیانیه ای انزجار خود را از آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام و سپس اعضاء در یازدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی منطقه شرکت نمودند.

دکتر مسلمین ریاست واحد یزد در ابتدای جلسه شورا ضمن خیرمقدم ، در سخنرانی خود گزارشی از عملکرد و فعالیتهای دانشگاه را ارائه کرد و گفت : هم اکنون واحد یزد دارای 110 رشته گرایش از مقطع کاردانی تا دکتری تخصصی بوده که در مقطع دکتری 3 رشته گرایش و در مقطع کارشناسی ارشد 34 رشته گرایش دانشجو می پذیرد.

دکتر مسلمین در ادامه به موفقیتها و افتخارات دانشگاه اشاره و تصریح نمود : واحد یزد در زمینه پژوهشی و رشد مقالات isi در منطقه 7 مقام اول و در میان کلیه واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی مقام 5 را دارد ، همچنین اولین دانشجوی فارغ التحصیل دکتری شیمی آلی با 25 مقاله ISI از پایان نامه خود دفاع کرد ، تیم رباتیک و بتن واحد یزد در مسابقات بین المللی مقامهای خوبی را کسب نمود بطوریکه تیم رباتیک دانشگاه در مسابقات ربوکاپ 2012 مکزیک توانست یک مقام دوم و دو مقام سومی را بدست آورد.

وی در پایان خاطر نشان نمود : روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی یزد در سال جاری به عنوان عضو اصلی هیئت رئیسه شورای روابط عمومی استان یزد انتخاب شد که امیدواریم به واسطه روابط و تعامل بسیار خوب و حمایتهای منطقه 7 در آینده شاهد ادامه موفقیتهای بیشتر واحد باشیم.

در ادامه دکتر بابک آل طه دبیر منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی ضمن خیر مقدم و تقدیر از مسئولین واحد یزد بواسطه میزبانی یازدهمین جلسه شورای اطلاع رسانی منطقه 7 ، گزارش خلاصه ای از تشکیل شورای روابط عمومی ها داد و نقش روابط عمومی را در پیشرفت ، توسعه ، تدوین و اهداف دانشگاه ، تبیین سیاست ها ، افتخارات دانشگاه و جذب دانشجو را برشمرد.

وی ادامه داد: نیازهای یک روابط عمومی باید بررسی شود و استانداردهایی برحسب درجه واحد در نظر و بودجه ای در نظر گرفته و کمیته سیاستگذاری شکل و نهایتاً از راهنمایی آنهادر جهت تحقق اهداف استفاده شود.

دبیر منطقه 7 در ادامه روابط عمومی ها را پیشانی هر نهاد و سازمان معرفی و آن را پل ارتباطی بین سازمان ، جامعه و مردم برشمرد و اظهار نمود : روابط عمومی ها باید در انعکاس خبر رویدادها بسیار سریع و خردمندانه عمل کند.

وی در پایان سخنرانی گزارشی از فعالیت های شورای روابط عمومی منطقه در چند سال گذشته ارائه نمود و از اجرای برنامه هایی در دست اقدام مانند بازدید از خبرگزاری آنا و روزنامه فرهیختگان و ... خبر داد.

در ادامه مراسم دکتر نورا ریاست منطقه 7 در سخنرانی خود گفت: خدای را شاکریم که توفیق داد در خدمت دانشگاه باشیم و در مراسم هتک حرمت به پیامبر اکرم (ص) شرکت کنیم. نامبرده در ادامه به نقش و جایگاه روابط عمومی ها اشاره و به نقل قول از امام راحل (ره)گفت : کار هایی که انجام می دهید به مردم اطلاع رسانی کنید .

دکتر نورا افزود : ما جامعه ولایت پذیریم و اساس ولایت پذیری حکم می کند که خدمات را اطلاع رسانی کنیم چرا که از ارکان اصلی و بدنه سیاسی نظام است و روابط عمومی ها در ان نقش عمده ای دارند ، در حال حاضر حجم تبلیغات در دنیا بسیار زیاد است و ما باید مبلغ نظام باشیم چراکه حجم اطلاع رسانی متناسب با کار انجام شده در کشور نیست و نیاز به کار بیشتر در این زمینه داریم.

رئیس منطقه 7 ادامه داد : روابط عمومی به دو بخش درونی و بیرونی تقسیم می شود و از وظایف اصلی آن تنظیم بخشهای سازمانی و اطلاع رسانی به موقع می باشد ، همچنین ما باید معرف سازمان خود باشید .

وی در ادامه از روابط عمومی ها خواست تا طبق نظر دکتر دانشجو ریاست دانشگاه آزاد اسلامی زمینه ایجاد جلسات مختلف مسئولین دانشگاه با اساتید ، کارکنان ، دانشجویان و تشکل ها را به وجود آورند.

دکتر نورا با اعلام اولویت های مدیریت جدید دانشگاه گفت : اولویت اصلی امروز دانشگاه آزاد اسلامی ارتقاء فرهنگی و رشد کیفی دانشگا هست و باید در زمینه فعالیت های انجام شده اخیر چون کاهش شهریه ، وام های تحصیلی ، نقل و انتقالات دانشجویان و ... اطلاع رسانی شود.

دکتر نورا در ادامه در رابطه با تشکیل هیات امنای استانی و مجوز آن از شورای انقلاب فرهنگی نکاتی را اعلام و گفت : در مدیریت اخیر به کارمندان و اعضای هیات علمی مزایایی در نظر گرفته شده است که من از شما می خواهم آنها را اطلاع رسانی کنید تا فعالیت های انجام شده مدیریت جدید به گوش همگان برسد.

وی در پایان با توجه به فرارسیدن هفته دفاع مقدس خواستار توجه بیشتر به خانواده های معظم شهدا خصوصا شهدای دانشجو شد و مقرر نمود تا روابط عمومی های واحد های دانشگاهی مصاحبه هایی را با خانواده های شهدای دانشجو داشته باشند.

در ادامه موارد دستور کار جلسه مورد بررسی قرار گرفت و نهایتا در پایان قاب معنوی مزین به تصویر مقام معظم رهبری و امام راحل(ره) و جمله ای از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در مدح پیامبر اکرم به دکتر نورا به واسطه حضور و همراهی در شورای روابط عمومی منطقه تقدیم شد. در پایان نیز سلف آزاد برکت به دست دکتر نورا افتتاح شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا