به نام خدا

صبح روز عيد فطر جمعي از فرهنگيان استان با نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد ديدار كردند.

ملاقات با امام جمعه

به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش و پرورش استان يزد همزمان با
عيد سعيد فطر و بعد از نماز عيد، جمعي از فرهنگيان، خانواده معظم شهدا و ايثارگران انفلاب اسلامي با حجه الاسلام صدوقي امام جمعه محترم يزد ديدار و گفتگو كردند. در اين ملاقات صميمي آقاي مشاهيري يكي از پيشكسوتان عرصه تعليم و تربيت به ايراد سخن پرداخت . وي با بررسي ابعاد شخصيتي شهيد صدوقي ، سومين شهيد محراب از نقش ارزنده آن شهيد در پيشبرد اهداف انقلاب به نيكي ياد كرد. آقاي مشاهيري حضور جمع كثيري از فرهنگيان استان در بيت آن شهيد بزرگوار را نشانه قدرداني از فضايل آن شهيد بزرگ و تقدير و تشكر از زحمات فرزند برومند آن شهيد و امام جمعه محترم يزد در قبال مباحث آموزش و پرورش بويژه برطرف كردن مشكلات فرهنگيان دانست.
در ادامه حجه الاسلام و المسلمين صدوقي امام جمعه يزد طي سخناني با تبريك عيد سعيد فطر و آرزوي قبولي طاعات و عبادات همه مومنان در ماه مبارك رمضان ، عيد سعيد فطر را ، عيد پاكان و صالحان درگاه خداوند دانست و افزود : در طول سال عيدهاي متفاوتي است كه 2 عيد بزرگ آن ، عيد پاداش گرفتن و مزد گرفتن در مقابل اعمال صالحي است كه انسان انجام مي دهد. يكي عيد سعيد قربان كه در پايان حج تمتع به جا آورده مي شود و يكي عيد فطر كه خداوند در پايان يكماه روزه داري و عبادت قرار داده است و از اين رو اين دو روز جزء اعياد بزرگ مسلمين است. نماينده ولي فقيه و امام جمعه در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به حضور فرهنگيان در بيت سومين شهيد محراب ضمن تشكر از حضور اين عزيزان ، گوشه اي از فعاليتهاي آن شهيد بزرگوار را در خصوص تكريم معلمان برشمرد و افزود : 
شان معلم بسيار والاتر و برتر است و چيزي نيست كه بتوان با ترازوي مادي آن را سنجيد و آن شهيد بزرگ هميشه و در هر حال اين تكريم و بزرگداشت را فراموش نمي كرد و اگر خداوند به ما اين توفيق را داده است كه گوشه اي از فعاليتهاي آن بزرگوار را ادامه دهيم درسي است كه از ايشان گرفته ايم.
آقاي صدوقي همچنين معلمين و فرهنگيان را جزء اركان مهم و غير قابل انكار جامعه دانستند و از آنها خواستند تا با حفظ شان و كرامت خود، در راه تدريس و شناساندن معارف ديني و اخلاقي به دانش آموزان خود نهايت سعي و تلاش مصروف دارند. امام جمعه يزد با توجه به حوادث اخير ضمن تشكر از اعلام موضع شفاف و صريح فرهنگيان در اين زمينه از مسئولين سياسي و اجتماعي استان نيز خواست تا در اين مورد و موارد مشابه اعلام نظر صريح و شفاف داشته باشند تا جامعه بتوانند مسير خود را در جهت رسيدن به خواسته هاي ديني و دنيايي مردم بهتر طي كند. شايان ذكر است در پايان مراسم بياينه اي از طرف فرهنگيان استان يزد در جهت حمايت از نماينده ولي فقيه و امام جمعه يزد در خصوص حوادث اخير قرائت شد و با فرياد الله اكبر به تصويب حاضران رسيد

 

 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا