یزدفردا :معاون فرهنگی هنری کانون های مساجد یزد از برگزاری جشنواره های تابستانی این دبیرخانه در سال جاری خبرداد.محسن رستگاری، معاون فرهنگی هنری کانون های مساجد یزد با اشاره به برنامه های کانون مساجد در تابستان 91 گفت: در تابستان سال جاری جشنواره های متنوعی برای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد در کنار برنامه های متنوع برای اوقات فراغت جوانان و نوجوانان پیش بینی شده است.
وی از جشنواره سرود روستایی به عنوان یکی از این جشنواره ها نام برد و افزود: این جشنواره ویژه اعضای کانون های مساجد روستاها در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می شود و علاقه مندان تا 15 مرداد فرصت دارند اثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
رستگاری با بیان اینکه این جشنواره در دو رده سنی 10 تا 15 سال و 14 سال به بالا برگزار می شود ادامه داد: کانون ها باید آثار خود را در قالب لوح فشرده (VCD ) و با کیفیت مناسب به همراه متن سرود به دبیرخانه استان ارسال کنند.
وی همچنین از برگزاری جشنواره مهر بیکران در راستای گسترش فرهنگ رفیع مهدویت خبر داد و افزود: مسابقه خوشنویسی از عبارات زیارت آل یس، اجرای طرح بزرگ 313 هزار ختم قرآن کریم، مسابقه حفظ و مفاهیم زیارت آل یس و مسابقه اینترنتی مفاهیم زیارت آل یس از جمله برنامه های این جشنواره است.
رستگاری با اشاره به مسابقه خوشنویسی از عبارات زیارت آل یس اظهارداشت:علاقمندان می توانند حداکثر تا اول دی ماه 1391آثار خود را به دبیر خانه جشنواره در استان کرمانشاه یا از طریق نشانی اینترنتی mehrebikaran@javananemasajed.irآدرس ایمیل جهت جلوگیری از رباتهای هرزنامه محافظت شده اند، جهت مشاهده آنها شما نیاز به فعال ساختن جاوا اسکریپت دارید ارسال کنند.
وی در خصوص طرح بزرگ 313 هزار ختم قرآن کریم از نیمه شعبان تا 2بهمن1391 گفت:علاقه مندان می‌توانند برای شرکت در این طرح با مراجعه به سایت http://javananemasajed.ir/Forms/7 ثبت نام کنند یا با ارسال پیامک و اعلام تعداد ختم قرآن به شماره 10008940831 آمادگی خود را برای شرکت در این طرح اعلام کنند.
رستگاری همچنین در خصوص مسابقه حفظ و مفاهیم زیارت آل یس نیز بیان کرد: این مسابقه به صورت سراسری در روز جمعه 8 دی ماه در سراسر کشور برگزار می شود و علاقه مندان می توانند حداکثر تا 31 تیرماه با مراجعه به سایت http://javananemasajed.ir/Forms/8 و یا ارسال پیامک به شماره 10008940831 آمادگی خود را جهت شرکت در این مسابقه اعلام کنند.
وی ادامه داد: علاقه مندان برای شرکت در مسابقه اینترنتی مفاهیم زیارت آل یس می‌توانند تا 15 شهریور91به سایتwww.javananemasajed.ir مراجعه کنند.
معاون فرهنگی کانون مساجد همچنین از برگزاری جشنواره اندیشه های آسمانی در تابستان خبر داد و افزود: پنجمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در مشهد مقدس وی‍‍‍ژه هنرمندان مسجدی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه هنرمندان مسجدی یزد 13شهریور به مشهد مقدس اعزام می شوند گفت: پنجمین دوره آموزشی فرهنگی اندیشه های آسمانی در یزد ویژه هنرمندان مسجدی و در بخش برادران برگزار خواهد شد.
وی همچنین از برگزاری جشنواره منطقه ای نشریات تجربی در استان خبر داد و افزود: این جشنواره به صورت منطقه ای و در استان یزد برگزار می شود که اطلاعات آن در آینده منتشر خواهد شد.
رستگاری با اشاره به جشنواره قرآنی مدهامتان نیز گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری است که مرحله استانی آن در مهر برگزار خواهد شد.
وی در همین زمینه از برگزاری طرح قرآنی 1446 در تابستان خبر داد و افزود: این طرح قرآنی با محوریت جزء سی ام قرآن کریم برگزار می شود.
معان فرهگی کانون مساجد همچنین از فراهم کردن مقدمات نمایشگاه استانی دستاوردهای کانون های فرهنگی هنری مساجد یزد خبر داد و افزود: این نمایشگاه در نیمه دوم سال با هدف معرفی ظرفیت ها، پتانسل ها و توانمندیهای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.
وی همکاری در برگزاری جشنواره خوشنویسی رضوی و مقاله نویسی اجلاس سراسری نماز را از دیگر برنامه های کانون مساجد در تابستان 91 عنوان کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا