با تلاش شبکه دامپزشکی مهریز و پرورش دهندگان طیور این شهرستان، شیوه نامه جدید تشخیص و اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای سازمان دامپزشکی کشور در کلیه واحدهای پرورش طیور با موفقیت اجرایی شد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان مهریز گفت: در این راستا پس از اعلام آمادگی مرغداران براي جوجه ريزي، امکانات معدوم سازی تلفات احتمالی، مراحل شستشو و ضدعفونی واحدها مورد بررسی دقیق در محل قرار می گیرد. عقیم سازی و عمل آوری کود که نقش بسزایی در قطع چرخه ویروس دارد توسط مرغداران انجام شده و به رویت رسانده و مستند می شود.

دکتر احسان آقابابایی در ادامه افزود: همچنین از ادامه فعالیت مرغدارانی که واحد آنها در یک دوره دارای آلودگی بوده به مدت 30 روز، پس از پایان عملیات پاکسازی، شتشو و ضدعفونی جلوگیری بعمل می آید. این مدت در مورد مرغدارانی که گله آنها 2 دوره متوالی دارای آلودگی بوده است 45 روز و واحدهایی که در 3 دوره متوالی دارای آلودگی بوده اند 60 روز است که در حال حاضر به منظور قطع چرخه ویروس اعمال می شود. با توجه به جمیع شرایط فوق و پس از احراز آن ها مجوز جوجه ریزی برای یک دوره صادر می شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد وگفت: همکاری پرورش دهندگان طیور در این زمینه قابل تقدیر است و خوشبختانه از اهمیت اجرای دقیق این اقدامات آگاه هستند و انتظار می رود تداوم این همکاری در کاهش خسارات وارده به صنعت پرورش طیور شهرستان موثر واقع شود.

                                               

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا