علاوه بر هفته کارگر در طول سال نیز فرمایشات مقام معظم رهبری محور اصلی برنامه های این اداره است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز با اشاره به نامگذاری سال ١٣٩١ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال " تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی " توجه ویژه به فرمایش مقام معظم رهبری را مورد تاکید قرار داد و گفت: علاوه بر هفته کارگر در طول سال نیز فرمایشات مقام معظم رهبری محور اصلی برنامه های این اداره است.

سید حسین سالاری با بیان اینکه جلسه کمیته کارگری شهرستان به منظور برنامه ریزی بزرگداشت هفته کار و کارکر با حضور اعضاء تشکیل شده است افزود: برنامه ریزی و هماهنگی بین اعضای کمیته به منظور برگزاری شایسته ویژه برنامه های این هفته صورت گرفته است.

وی در ادامه به روزشمار هفته کار و کارگر و برنامه های پیش بینی شده اشاره کرد و گفت: روز سه شنبه پنجم اردیبهشت به عنوان اولین روز هفته گرامیداشت کار و کارگر به عنوان " روز  کارگران و تجدید میثاق با آرمان های حضرت امام خمینی (ره) " و ششم اردیبهشت به عنوان " روز کارگران و ولایت - تجدید میثاق با مقام عظمای ولایت " نامگذاری شده است که در این روز برنامه های دیدار با امام جمعه شهرستان و اقامه نماز جماعت ظهر و عصر با حضور اعضاء ستاد اقامه نماز استان در محل شرکت درخت الماس سبز همراه با ایراد سخنرانی پیرامون مقام و منزلت زن و ارزش کار و تکریم کارگر در دین مبین اسلام و ارسال پیامک تبریک هفته به کارگران توسط کمیته کارگری برگزار می شود.

وی حضور بر سر تربت پاک شهدای گمنام، قرائت زیارت و تجدید بیعت با شهدا را از برنامه های روز سوم که به نام روز کارگران ایثارگر   - پاسداشت آرمانهای شهدا "مزین شده ذکر کرد و گفت: در این روز همچنین دیدار از خانواده های شهدای کارگر و ایثارگر و جانباز صورت می گیرد.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهریز حضور گسترده و باشکوه کارگران و کارفرمایان در نماز عبادی سیاسی جمعه همراه با پذیرایی از نمازگزاران را از مهمترین برنامه های روز چهارم که روز کارگران ، تجلی وحدت"است ذکر نمود.

سالاری روز کارگران و رونق تولید ملی ، حمایت از کار و سرمایه ایرانی " را عنوان روز پنجم ذکر کرد و گفت: در این روز بازدید از خانواده های حادثه دیدگان، آسیب دیدگان و مصدومین واحدهای صنعتی با حضور مسئولین انجام می شود.وی ادامه داد: در روز ششم که روز کارگران و رونق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گرفته است حضور در واحدهای صنعتی با حضور روسای ادارات شهرستان به منظور بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و اعلام به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به منظور جمع بندی نقطه نظرات و ارائه راهکارهای پیشنهادی را خواهیم داشت.
وی افزود در آخرین روز کرامیداشت هفته کار و کارگر بازدید از خانواده های معظم شهداء و ایثارگران با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و نیروی مقاومت بسیج و پایگاه شهدای کارگر انجام می شود.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا