یزدفردا :موضوع مهمی که در جریان قطعی اینترنت مطرح میشود، خسارت وارد شده به شرکتهای اینترنتی بهعنوان ارائهکننده سرویس و کاربران در زمان این قطعیهاست؛ این موضوع در توافقنامه سطح سرویس یا SLA مشخص شده که قرارداد تضمین و تامین میزانی معین از کیفیت خدمات از سوی شرکت سرویسدهنده برای شرکت سرویسگیرنده یا کاربر است.
بنابراین لزوم پرداخت خسارت به شرکتهای طرف قرارداد با مخابرات توسط مخابرات و در طرف مقابل پرداخت خسارت به کاربران توسط شرکتها در زمان قطعی موضوعی است که بارها به آن اشاره شده است و بعضا شرکتهای اینترنتی تاکید کردند که تاکنون خسارتی در این مواقع از سوی مخابرات به آنها پرداخت نشده و این روند یک طرفه بوده و فقط آنها به کاربران خود خسارت میپردازند که البته این امر باید کاملا بررسی شود.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت در پاسخ به این سوال که آیا هر میزان خسارت قطعی اینترنت که از جانب زیرساخت بوده به شرکتها پرداخت شده است گفت: اگر بررسی شود و به این نتیجه برسیم که قطعی به دلیل مشکلی در زیرساخت و علت قطعی در زیرساخت بوده، خسارت به شرکت مربوطه پرداخت شده و میشود.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت اظهار کرد: موارد قطعی در بخش بینالمللی نیز به همان میزانی که قطع شود و براساس قرارداد منعقد شده، هزینهاش دریافت میشود.
وی در پاسخ به این سوال که یک کاربر در زمان قطعی باید به کجا مراجعه کند گفت: کاربر باید به رگولاتوری مراجعه کرده و از طریق بخش مربوطه در سایت رگولاتوری این موضوع رامطرح کند تا بعد از بررسی رگولاتوری دلیل قطعی مشخص شود که عامل قطعی در حوزه دسترسی یا زیرساخت و یا در حوزه دیگر بوده است تا پس از آن خسارت مربوطه پرداخت شود. اگر در حوزه زیرساخت قطعی باشد و عامل قطعی شرکت زیرساخت باشد ما خسارت را پرداخت میکنیم.
- نویسنده : یزد فردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
سهشنبه 24,دسامبر,2024