مبارزه منفی مردم طبس برای جدایی از یزد
مبارزه منفی مردم طبس برای جدایی از یزد

به گزارش (ايسنا) در جلسه‌اي كه تعدادي از مخالفان الحاق شهرستان طبس به استان يزد با فرماندار اين شهرستان داشتند، يك عضو شوراي اين شهراظهار داشت: طبق نظرسنجي‌هاي انجام شده بيش از 90 درصد مردم شهرستان طبس، خواستار جدايي از استان يزد و الحاق به خراسان رضوي هستند.

سيد ماشا الله قريشي، با بيان اين مطلب گفت : مسئله الحاق طبس به استان يزد خلاف قانون بوده است و اکنون خواستار اجراي قانون هستيم.

وي افزود: مردم ما را از اصل خود جدا نموده‌اند و حتي از نظر تاريخي ورود لشکريان اسلام به خراسان از طبس بوده است.

قريشي ادامه داد: از فرماندار تقاضا داريم، اولويت و درخواست اصلي خود از رئيس جمهور را بحث انتزاع بگذارند و در صورت عدم توجه به اين خواسته، مردم مبارزه منفي خواهند كرد و اين مبارزه از همين حالا شروع شده است.

زنجاني، استاد دانشگاه، يكي ديگر از مخالفان الحاق، در اين ديدار، برخي از دلايل نارضايتي مردم از الحاق طبس به استان برد را، عدم به كار گيري افراد بومي و به كار گيري افراد غير بومي و عدم استفاده از مديريت بومي شهرستان بيان كرد و گفت: مردم نارضايتي خود را از الحاق به يزد مخصوصا در دولت گذشته كه حركت‌هايي نيز صورت گرفت، نشان داده‌اند و اکنون خواستار مجوز راهپيمايي هستند.

وي افزود: در گذشته برخي از نخبگان به نزد استانداران يزد و خراسان رضوي و وزارت کشور رفته‌اند و طوماري را با خود برده‌اند كه امضاي 98 درصد از اعضاي شوراي شهر و روستاي شهرستان را داشته و نارضايتي خود را از اين الحاق اعلام کرده بودند.

در پايان اين ديدار، عبدالله‌زاده، فرماندارشهرستان طبس در سخناني اظهار داشت: دولت نهم، حرف اصليش حرف مردم است و حتما به حرف مردم طبس نيز توجه خواهد كرد و ما نيز درخواست جمع حاضر را كه نمايندگي اکثر مردم شهرستان را داراست، در اسرع وقت به رئيس جمهور منعکس مي كنيم.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا