متن کامل جوابیه دفتر امام جمعه مهریز به طومار جمعی طلاب و روحانیون مهریز به رهبر معظم انقلاب +تصویر

پاسخ دفتر امام جمعه شهرستان مهریزحجت الاسلام والمسلمین علی برهان به طومار جمعی از طلاب و روحانیون مهریز به رهبر معظم انقلاب

یزدفردا : در پی انتشار خبر  طومار جمعی از طلاب وروحانیون شهرستان مهریز به رهبر معظم انقلاب در رابطه با امام جمعه شهرستان

 پاسخی  به  طومارجمعی از روحانیون و طلاب مهریزی از طرف دفتر امام جمعه مهریز   به یزدفردا ارسال شده است   ضمن تشکر از توجه آن دفتر به افکار عمومی  عینا پاسخ ارسالی  دفتر امام جمعه شهرستان مهریز و در راستای اطلاع رسانی  به صورت کامل منتشر می نماییم .

متن کامل پاسخ دفتر امام جمعه شهرستان مهریز جناب حجت الاسلام برهان  به طومار جمعی از طلاب و روحانیون مهریز به رهبر معظم انقلاب .

مدیر مسئول محترم سایت یزدفردا

سلام علیکم

احتراما سه برگ جوابیه طومار جمعی از طلاب و روحانیون شهرستان مهریز جهت درج در سایت مذکور (یزدفردا)تقدیم می گردد.

رییس دفتر امام جمعه

امضاء

دفتر امام جمعه مهریز

 

 

در جوابیه خبر«طومار جمعی از طلاب وروحانیون شهرستان مهریز به رهبر معظم انقلاب در رابطه با امام جمعه شهرستان

فقط جرمش اینست که حرف حق زده و از گرده اش نخورده اند...

 

نکته اول:

کلمه وحدت و اتحاد از واژه های زیبا و دلگشای این قاموس هستی است. مهم ترین دلیل و مسبب حرکت انسان ها در گذر از دست اندازها و گردنه های صعب العبور و پیشرفت به سوی پیروزی ها، وحدت است که همانا به ناتوانی ها توان بخشیده و دشواری ها را آسان می کند و ناممکن ها را ممکن می سازد و این واقعیتی انکار ناپذیر است. در همین گذر، قرآن تفرقه و اختلاف را در ردیف عذاب های آسمانی عنوان کرده و می فرماید: « بگو خداوند قادر است که از بالا یا از زیر پای شما، عذابی بر شما بفرستد، یا به صورت دسته های پراکنده شما را با هم بیامیزد، و طعم جنگ ( و اختلاف) را به هر یک از شما به وسیله دیگری بچشاند .» همچنین به تفرقه افکنان هشدار داده و آنها را جدای از اسلام و دشمن مسلمانان معرفی کرده و با قاطعیت می فرماید: «همانا کسانی که آیین خود را پراکنده ساختند و به گروه های گوناگون تقسیم شدند، تو هیچ گونه رابطه ای با آنها نداری، سر و کار آنها، تنها با خداست .» در آیه ای دیگر، حضرت حق، گروه گرایی و پراکندگی را از برنامه های مشرکان دانسته و مسلمانان را به شدت از آن نهی و به انسجام تحت پوشش توحید دعوت فرموده و با صراحت می فرماید: «از مشرکین نباشید، از کسانی که دین خود را پراکنده ساختند و به دسته ها و گروه ها تقسیم شدند»

نکته دوم:

در زمانه کنونی، روحانیت به عنوان پرچمدار انقلاب بیش از گذشته مطرح بوده و نگاه ها به رفتار و کردار این قشر معظم معطوف شده است؛ نگاه دوستان به روحانیت برای الگو گرفتن و نگاه دشمنان برای خرده گرفتن و ضربه زدن. ضرورت تهذیب اخلاق روحانیت و گذر از سنگلاخ های این راه دشوار، اما پر برکت و منتهی به سعادت جاودان  را در دو کلام درر بار از پیر مراد دل های عاشق، امام خمینی(ره) دنبال می کنیم: « حوزه های روحانیت محل تدریس، تعلیم، تبلیغ و رهبری مسلمانان است. جای فقهای عادل، فضلا ، مدرسین و طلاب است. جای آنهایی است که امانت دار و جانشین پیغمبران هستند؛ محل امانت داری است. بدیهی است که امانت الهی را نمی توان به دست هر کس سپرد. کسی که می خواهد چنین منصب مهمی را به عهده بگیرد و ولی امر مسلمین و نایب امیرالمؤمنین باشد و در اعراض، اموال و نفوس مردم، مغانم، حدود و امثال آن دخالت کند، باید منزه بوده و دنیاطلب نباشد. کسی که برای دنیا دست و پا می کند، هر چند در امر مباح باشد، امین الله نیست و نمی توان به او اطمینان کرد. فقیهی که وارد دستگاه ظلمه می شود و از حاشیه نشینان دربارها می شود و از اوامر آن ها اطاعت می کند، امین نیست و نمی تواند امانت دار الهی باشد. (1)» ـ « من متواضعانه، به عنوان یک پدر پیر، از همه فرزندان و عزیزان روحانی خود می خواهم، زمانی که خداوند بر علما و روحانیون منت نهاده است و اداره کشور بزرگ و تبلیغ رسالت انبیاء را به آنان محول فرموده است، از زیّ روحانی خود خارج نشوند و از گرایش به تجملات و زرق و برق دنیا که دون شأن روحانیت و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران است، پرهیز کنند و برحذر باشند که هیچ آفت و خطری برای روحانیت و برای دنیا و آخرت آنان، بالاتر از توجه به رفاه و حرکت در مسیر دنیا نیست که بحمدالله روحانیت متعهد اسلام، امتحان زهدگرایی خود را داده است، ولی چه بسا دشمنان قسم خورده اسلام و روحانیت پس از این برای خدشه دار کردن چهره این مشعل داران هدایت و نور، دست به کار شوند و با کمترین سوژه ای به اعتبار آنان لطمه وارد آورند که ان شاءالله موفق نمی شوند.(2)

نکته سوم:

 درزمانه ای که در آستانه برگزاری نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی قرار گرفته ایم، متأسفانه در شهرمان دوباره از سوی یک عده دنیا طلب همیشه زیاده خواه، آوای شوم نفاق، دو روئی و تفرقه انگیزی را می شنویم. آوایی که باعث شادی کسانی است که بسان روباه پیر انگلیس با همان شعار« تفرقه بیانداز و حکومت کن» سال های سال خورده اند و برده اند و ... تنها چیزی که از این قماش آدم ها به چشم می آید، همانا مادی گرائی، دنیا دوستی و زیاده خواهی است و البته بعضی هاشان گرگی در لباس میش و به نام ارزش مداری تیشه بر ریشه ارزش های ناب اسلامی می زنند؛ ادعای ولایتمداری می کنند ولی دستورات ولی امر زمان خود را بر نمی تابند.

مردم ما فرق می گذارند بین آن روحانی نما که در محدوده مسجدش، آوای نفاق و دوروئی و تفرقه انگیزی برآید و ساکت می نشیند تا به قبای سلطانیش گردی ننشیند و آنی که مثل امام جمعه مهریز حاج آقای برهان سالیان فراوانی است به دور از دنیا طلبی فقط جرمش اینست که حرف حق زده و از گرده اش نخورده اند و نبرده اند و به قول خودش کاسه عسلی ندارد که هر آن، با استفاده از آن بر حواریونش بیافزاید.

اینک ما نیازمند به اتحاد و همدلی هستیم و مردم فهیم و غیور ما چشم امیدشان به روحانیت عالم، آگاه و بصیر است که پرچمدار عدالت خواهی این مردم مظلوم گردند.

مردم فراموش نمی کنند زمانی در فضای انتخابات پیشین (آن هنگام که همین مقاصد دنیائی باعث تفرقه در بین آحاد مردم شد) که آنها را در چند راهی ابهام و شک قرار دادید و در آن میان کسانی بر مسند قرار گرفتند که حال پس از سالیانی صدارت با نگاهی به عملکردشان فقط نامی از مردم خواهی و عدالت محوری را شاهدیم و جالب اینکه هنوز هم آنها چشم امید به این تفرقه بسته و اسب هاشان را زین نموده اند تا در این وانفسای تفرقه و حیرانی، بار دیگر بار خود را بر بندند.

اینک ما نیازمند به اتحاد و همدلی هستیم و باید به هوش باشیم که به قول معصوم(ع) مؤمن از یک سوراخ دو بار گزیده نمی شود!!

 و نکته آخر خطاب به آن ها که با شبهه افکنی و عوام فریبی و مظلوم کشی، چند صباحی بر اسب مراد خود که شیطانی بیش نیست، سوار می شوند؛ خطاب به آنها می گوئیم که مردم ما با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب شکوهمند اسلامی، چنان آبدیده و میدان دیده شده اند که به دام شیاطینی چون شما نخواهند افتاد. مردم خود سره از ناسره را خواهند شناخت؛ خود حق را از باطل تشخیص خواهند داد و بر تمامی امیال و زیاده خواهی های شما مهر بطلان خواهند کوفت. بهتر آنست که بار بر بندید و از این صحنه خود را محترمانه کنار کشیده و به دامان همین ملت بازگردید و با احترام به کلمه توحید هم دوش با آنها راهی را انتخاب کنید که حضرت حق و اولیا و صالحین و ذوی القربی، بر آن تأکید دارند و آن چیزی جز وحدت و یگانگی و حق جوئی و حق خواهی نیست.

در همین راستا نیز حجت الاسلام و المسلمین علی برهان امام جمعه مهریز در سخنانی با انتقاد شدید از برخی رسانه‌ها و سایت‌های استان یزد در مورد انتشار شایعاتی در مورد استعفای مدیر داخلی حوزه علمیه گفت: خدا را گواه می‌گیرم که مطالبی که در سایت‌ها و نشریات انتشار یافته، خلاف واقعیت است.

امام جمعه مهریز با بیان اینکه تمایلی برای مطرح کردن جزئیات این شایعه‌ها ندارم و بنای خود را حفظ اسرار حوزه می‌دانم، گفت: هر حقیقتی گفتنی نیست و باید اسرار حوزه حفظ شود.

برهان افزود: متاسفانه مدیر داخلی سابق حوزه علمیه مباحث حوزه را رسانه‌ای کرده و از خبرگزاری‌ها دعوت کرده و مسائل را ریز کرده و این کار درستی نیست، این رسانه‌ها نه دوست من هستند نه دوست مدیر حوزه.

وی افزود: اگر اختلافی جزئی پیش بیاید، دشمن اول کسی است که از آن بهره می‌گیرد و ما در این اختلاف چیزی نصیبمان نمی‌شود.

برهان در مورد استعفای مدیر سابق داخلی حوزه با اشاره به اینکه تودیع و معارفه در هر زمان و مکانی امری عادی و معمولی است، گفت: مرکز مدیریت حوزه علمیه استان هم می‌داند که من هیچ نقشی در برکناری حجت الاسلام فلاح نداشتم و در این امر اصلا پیشگام نبودم و بر اثر تخلفات برکنار شد.

وی افزود: بر اثر عواملی که لازم نیست ذکر شود، مرکز مدیریت حوزه علمیه استان بر اساس رسیدگی‌ها به نتیجه رسیده که تودیع و معارفه در حوزه علمیه مهریز و جابجایی‌ها به نفع حوزه علمیه است و تودیع و معارفه‌ها زمینه‌های پیشرفت هر منطقه را فراهم می‌کند.

برهان تحصیلات خود در زمینه آشنایی با مکاتب و حکومت‌ها را بهترین توشه برای تغذیه خطبه‌های نمازجمعه دانست و گفت: معتقدم که این کار من بالاترین پتکی بود که بر سر مخالفان نظام می‌خورد به ویژه در دوران حکومت دوم خرداد‌ی‌ها.

برهان افزود: در استان یزد دشمنان کینه‌توزی از جمله اصلاح طلبان و جبهه‌های مشارکت و دوم خردادی‌ها پیدا کردم که کمر همت بسته بودند و اکنون نیز کمر همت بسته‌اند و هر چند مدت یک‌بار تصمیم می‌گیرند ضربه کاری رسانه‌ای به بنده وارد کنند.

 
در پایان:

با استفاده از مستندات و حقایق علت امضا کردن این طومار توسط برخی روحانیون و طلاب این شهرستان هم اینست که: مدیرداخلی سابق حوزه علمیه مهریز(حجت الاسلام فلاح) بدون هماهنگی و اجازه با امام جمعه مهریز( موسس مسئول حوزه علمیه مهریز)،  مرکز مدیریت یزد و مرکز مدیریت قم، خودسرانه و بدون مجوز شرعی و قانونی با تصرف غیرقانونی و غیرشرعی در اعتبارات پروژه ساخت و ساز حوزه جدید الاحداث (بودجه عمرانی 200 میلیون ریال) شهریه طلاب این حوزه را افزایش داده است.

طلاب حوزه که شهریه های خود را از دست مدیرداخلی حوزه می گرفتند و از برکناری مدیرداخلی حوزه(فلاح) مطلع شدند، با مظلوم نمایی های مدیرحوزه فریب خورده و به مخالفت با تودیع مدیرداخلی حوزه علمیه برخاسته و طومار تنظیم شده بر علیه امام جمعه را امضا کردند.

یکی دیگر از علت ها هم حمایت و طرفداری جمعی از دوم خردادی ها و همراهی برخی روحانیون اصلاح طلب در این امر بود.

پی نوشت:

1.       ولایت فقه، ص 4 - 133.

2. 6 / 5 / 66 پیام برائت به زائرین بیت الحرام، صحیفه نور، جلد 20، ص 311.

دفتر امام جمعه   شهرستان مهریز
حجت الاسلام والمسلمین علی برهان

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا