عامل و طراح به شهادت رساندن زائرين كوفه شناسائي و دستگير شد


يزدفردا"منابع امنيتي نجف اشرف روزپنجشنبه اعلام كردند : عامل و طراح انفجار كوفه كه منجر به شهادت و زخمي شدن جمع زيادي از زايران ايراني و عراقي شد، شخصي به نام "علي الجنابي" است.


به گفته اين منابع، علي الجنابي كه خودروي خود را درمنطقه "يوسفيه" در جنوب بغداد بمب‌گذاري كرده بود ، قصد انفجار آن در نزديكي مرقد امير المومنين علي (ع) را داشت، اما از رسيدن به هدفش ناكام ماند و آن را در كوفه منفجركرد.


بنابراظهارات منابع امنيتي، الجنابي تحت پوشش انتقال يك خانواده به نجف قصد رساندن خودروي بمب‌گذاري شده به نزديكي حرم مطهر حضرت علي (ع) را داشت، اما خانواده همراه وي، زودتر از مكان پيش بيني شده از خودرو پياده شدند.


منابع امنيتي نجف با اشاره به اعترافات الجنابي گفتند : او بعد از ناكامي در رسيدن به حرم‌اميرالمومنين علي (ع) ، خودروي بمب‌گذاري شده را در نزديكي مرقد "ميثم تمار" منفجر و باعث شهادت و زخمي شدن تعدادي از زايران ايراني شد كه به طور تصادفي در محل حضور داشتند.


اين منابع تاكيد كردند كه عامل انفجار شهر كوفه را اخيرا در منطقه "حي الميسان" در فاصله پنج كيلومتري از شمال شرقي مركز شهر نجف اشرف دستگير كرده‌اند.


متهم يادشده به همكاري با برخي از گروههاي تروريستي اعتراف كرده است.


انفجار شهر كوفه در پنجشنبه گذشته منجر به كشته شدن هشت زاير ايراني و زخمي شدن دهها تن ديگر شد كه اكثرا از  استاني يزد بودند

منبع"فردا

يزدفردا .

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا