بزرگترين طرح بخش خصوصى در زمينه فولاد كشور در يزد اجرا مى‌شود

رئيس سازمان صنايع و معادن استان يزد گفت: ‌بزرگترين طرح بخش خصوصي، در زمينه چرخه توليد فرآوري فولاد كشور، به زودي در استان يزد اجرا مي‌شود.

به گزارش واحد تامين خبر يزدفردا:غلامرضا پورفلاح رئيس سازمان صنايع و معادن استان يزد در نشست مشترك‌صنعتگران استان و مديران دولتي با استاندار يزدف گفت:‌ شركت فولاد بافق متشكل از جمعي از صنعتگران استان يزد با سرمايه گذاري بخش خصوصي به زودي اولين و بزرگترين پروژه توليد و فرآوري فولاد در كشور را در شهر بافق اجرا مي‌كند.

وي سرمايه گذاري در فعاليتهاي معدني و صنايع جانبي را بعنوان يكي از محورهاي سند توسعه استان يزد دانست و خاطرنشان كرد: ‌در همين راستا ‌بخش خصوصي در سه بخش گندله سازي، توليد شمش آهن و فولاد و توليد آهن اسفنجي اقدام به سرمايه گذاري نموده است كه در نوع خود بي نظير است.

پورفلاح افزود: ميزان توليد آهن و فولاد در اين طرح يك ميليون و ششصد هزار تن در سال، در بخش گندله سازي 2 ميليون و 400 هزار تن در سال و آهن اسفنجي يك ميليون و شصت هزار تن توليد و فرآوري پيش‌بيني شده است.

وي اظهار اميدواري كرد: با اجراي اين 3 طرح عظيم توسط بخش خصوصي ‌نزديك به 3 هزار نفر فرصت اشتغال مستقيم ايجاد شود.

پور فلاح اظهارداشت: چندين شركت استان يزد بعنوان سرمايه گذار در اين طرحها در قابل يك شركت واحد مشاركت خواهند داشت، كه اميدواريم همزمان با سفر رياست جمهوري به استان گلنك اين مجموعه زده شود.

رئيس سازمان صنايع و معادن استان يزدخاطر نشان كرد: براي اجراي اين طرحها نزديك به 220 ميليون دلار ماشين‌آلات ساخت خارج از كشور و نزديك به يك هزار و 650 ميليارد ريال در بخش ماشين‌آلات داخلي سرمايه گذاري خواهد شد.

وي بر عزم دستگاه‌ها دولتي بر تسهيل در اجراي اين طرح عظيم تاكيد نمود و تصريح كرد: در نشست مشترك صنعتگران با استاندار يزد، دستگاه‌هاي اجرايي متعهد شده‌اند، زير ساختارهاي لازم از لحاظ زمين، آب، برق،‌گاز و نيازهاي اساسي را پيگيري و خواسته‌هاي سرمايه‌گذار را تا حد امكان محقق نمايند.

پورفلاح ابراز اميدواري كرد: طرح شركت فولاد بافق با همراهي و مساعدت مديريت استان به زودي به مرحله اجرا درآيد تا چرخه توليد و فرآوري به طور كامل در استان تكميل گردد.

منبع"ايسنا

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا