به گزارش یزدفردا: وی افزود: متاسفانه سالانه ۲۰ هزار نفر در تصادفات جان خود را از دست می دهند. این رقم آنقدر بالاست که باید به آن به عنوان یک بحران ملی نگاه کرد. این مسأله، علاوه بر آسیبهای جانی، تبعات اقتصادی سنگینی را برای کشور به همراه خواهد داشت.
۳ عامل مهم در تصادفات خودرویی ایران
رئیس پلیس راهور فراجا با اشاره به عوامل بروز تصادفات ادامه داد: در بررسی عوامل تصادفات به چند مورد مهم میرسیم. اولین مورد ایمنی خودروهاست. ضعف در ایمنی خودروها باعث میشود با سادهترین تصادفات نیز خودروها کاملا تخریب شده و جان افراد نیز به خطر بیفتد. ما از وزارت صمت و سازمان استاندارد انتظار داریم به منظور کاهش تلفات اقدامات جدی در راستای ارتقای ایمنی خودروها انجام دهند.
حسینی گفت: دومین عامل، رفتارهای رانندگان است. این اتفاق نیز باعث بیشتر تصادفات است که با انجام کارهای فرهنگی میتوان رفتارهای صحیح در رانندگی را آموزش داد و نهادینه کرد.
وی با اشاره به وضعیت راهها اظهار کرد: بهبود کیفیت زیرساختهای حمل و نقل، به ویژه در مناطق پرحادثه، نیز عامل سوم است که بهسازی و ارتقای کیفیت جادهها، به ویژه در مناطق کوهستانی و پرتردد، باید مورد توجه ویژه قرار گیرد اما این امر نیازمند تخصیص بودجههای مناسب و هماهنگی با وزارت راه و شهرسازی است.
افزایش مبالغ جریمهها باعث کاهش تصادفات نشد
رئیس پلیس راهور فراجا درباره نقش دستگاههای نظارتی و برخورد با ترک فعلها تاکید کرد: در مسأله تصادفات، سازمانهای نظارتی و قانونگذاران نیز باید بهخوبی نقش خود را ایفا کنند که اگر این اتفاق رخ دهد قطعا از بسیاری از مشکلات و حوادث پیشگیری میشود.
حسینی با بیان اینکه حتی بعد از افزایش نرخ جرائم رانندگی نیز تغییر محسوسی در کاهش تصادفات منجر به فوت دیده نشد، گفت: متأسفانه حتی با افزایش مبالغ جریمهها نیز شاهد کاهش تصادفات نبودیم که این مسئله نشان میدهد تنها این اقدام نمیتواند موثر باشد.
وی افزود: رسیدن به این اهداف مهم بدون همکاری همه دستگاه های مرتبط با موضوع تصادفات میسر نیست و امیدواریم که برنامه ریزی های لازم در این صورت انجام گیرد.
- نویسنده : یزدفردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
پنجشنبه 26,دسامبر,2024