یزدفردا: سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: جسارت به والدین دانش آموزان در مدارس ناشی از کمبود بودجه و نیروی سرایدار است...

دکتر حمزه رضایی: چند روزی بود که ما نه خواب شب داشتیم و نه آرام روز…مدام فکر و ذکر مان این بود که علّت جسارتی که این روزها در مدارس به والدین می شود چیست؟

خدای متعال را شاکریم که چنین نمایندگان نابغه و فرهیخته ای را نصیب ما فرموده است که با درایت و تیزبینی خاص خود و تلاش و زحمت مثال زدنی شان، به محض ظهور مشکل و معضلی خاص در عرصه های گوناگون اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی جامعه، فکر متعالی شان به کار می افتد و مسائل پیچیده و لاینحل را آنچنان عمیق تجزیه و تحلیل می کنند و علّت و منشا آن را کشف می کنند که حقیقتاً هر ابوالبشری حیران می ماند.

نمونه بارز این موضوع همین علّت العلل جسارت به والدین دانش آموزان در روزهای اخیر در مدارس بود!

تا پیش از اینکه مقام محترم سخنگوی مجلس علّت اصلی این بی احترامی و جسارت در مدارس را کشف نکرده بودند، ناقص العقلانی مثل من علّت بروز این قبیل ناهنجاری های اجتماعی را صرفاً نوعی تفنّن و سرگرمی و شوخی و مزاح مسئولین با والدین می دانستیم و لا غیر…

زیرا هر چه زور می زدیم و به کلّه خالی مان فشار می آوریم، دلیل و منطق خاصّی بر این نوع پدیده های اجتماعی پیدا نمی کردیم.

زیرا به عیان و با دو چشم بینای خود می دیدیم که همه چیز گل و بلبل است و فضای ایده آل مدرسه و مدیریّت و کادر آموزش و معلّم و امکانات درسی سَرِ هر کوی و برزن آنچنان مهیّاست که جای هیچ حرف و حدیثی باقی نمی گذارد!

راستش به بودجه و این نوع مسائل پیش پا افتاده فکر نکرده بودیم!

خداوند این وکیل الرعایای نازنین را پیوسته حفظ بفرماید که به موقع حلّال مشکلاتند و درست سَرِ بزنگاه گره کور مشکلات کشور را با نبوغ ذاتی خود باز می کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا