یزدفردا: «عصبانیت یک روزنامه: چرا قصد رفع فیلتر دارید؟ این کار اقدام علیه امنیت ملی است.»

راضیه حسینی: به نظر ما تنها اقدام، علیه امنیت فروشندگان فیلترشکن صورت می‌گیرد و نمی‌دانیم این چه ربطی به امنیت ملی دارد؟ مردم که مثل قبل در تمامی شبکه‌های فیلتر شده حضور دارند، مسئولان هم پابه‌پای مردم در این شبکه‌ها پیام می‌فرستند، نمی‌دانیم برداشتن یک فیلترشکن چه اقدام خطرناکی می‌تواند باشد؟

احتمالاً روزنامۀ مورد نظر بسیار رقیق القب است و نمی‌خواهد هیچ فردی دچار خسارت شود. بر این باور است که چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار. یعنی وقتی خطری فروشندگان فیلترشکن را تهدید کند، باقی مردم موظفند از آنها حمایت کنند و نگذارند کسب‌وکارشان نابود شود.

برخی رسانه‌ها همیشه جلوتر از مردم حرکت می‌کنند. در واقع آن‌چه ما در آینه می‌بینیم، آنها در خشت خام می‌بینند. ما فقط به‌راحتی و آسایش خودمان فکر می‌کنیم. این‌که مثل باقی مردم دنیا بتوانیم صبح به صبح فقط دکمۀ اینترنت را روشن کنیم، نه فیلترشکن، بعد هم وصل‌شدن به ده‌ها آی پی و امتحان این‌که کدام کار می‌کند. می‌خواهیم فقط بابت اینترنت هزینه کنیم، نه فیلترشکن‌ها!

البته که ما خیلی سطحی‌نگریم. برخی پیران خشت خام دیده، به این فکر می‌کنند که با رفع فیلتر کسب‌وکار نوپای فروش فیلترشکن چه می‌شود؟ چه کسی جواب بیکاران این حوزه را می‌دهد؟ چرا باید نان یک سری آدم را قطع کنیم؟ چرا باید دست‌های پشت پرده را خالی از پول داخل جیب مردم کنیم؟ انصاف و هم‌دلی و هم‌دردی و نوع‌دوستی و… کجا رفته است؟

حالا که این‌طور شد، بیایید یک کمپین راه بیندازیم و در همان شبکه‌های فیلترشده هشتگ بزنیم «نه به نابودی فیلترشکن‌های پولی» یا «نه به انقراض فیلترشکن» کارزار امضا در حمایت این گروه هم می‌توانیم شروع کنیم. بعد هر هفته اعلام کنیم چقدر امضا جمع شده است. در نهایت هم با خوشحالی موفقیت در حمایت از فروشندگان فیلترشکن را تبریک بگوییم و هر ماه پول‌مان را به جیب‌شان بریزیم، البته با رضایت و لبخند!

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا