یزدفردا: به مناسبت هفته ملی سلامت بانوان ایران، پایش سلامت بانوان یزدی در سه بوستان بانوان برگزار شد.

به گزارش یزدفردا به نقل از روابط عمومي سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد  ، برنامه‌پایش سلامت بانوان یزدی، بمناسبت هفته سلامت بانوان در یزد برگزار شد. این برنامه روز یکشنبه ۲۹مهر  در بوستان وحدت امامشهر ، دوشنبه ۳۰ مهر بوستان ۱۴معصوم آزادشهر و سه شنبه ۱ آبان بوستان طوبی برگزار شد. تیم های مختلف پزشکی و بهداشتی از ساعت ۹الی ۱۱:۳۰ در بوستان ها مستقر بودند و مشغول به ارائه خدمات متنوعی همچون تست قند خون، فشار خون، مشاوره خودمراقبتی، راهنمایی‌های تغذیه‌ای و همچنین انجام تست برست (غربالگری سرطان سینه) برای بانوان یزدی بودند.

 

 هدف از این برنامه ارتقاء آگاهی‌های بهداشتی بانوان و تشویق آنها به مراقبت از سلامت خود در همه جنبه‌های جسمی و روانی است. این پایش سلامت به منظور پیشگیری از بیماری‌های شایع در میان بانوان و ایجاد محیطی مناسب برای ترویج سلامت آنها برگزار شد.

همچنین انجام  این تست‌ها به منظور شناسایی عوامل خطر و بیماری‌های شایع در میان بانوان بود که  به پیشگیری زودهنگام و کنترل بهتر بیماری‌ها کمک خواهد کرد. 

برگزاری این برنامه در بوستان‌های ویژه بانوان، خدمات بهداشتی و پزشکی در دسترس‌تر قرار می‌گیرد و بانوانی که شاید به این خدمات دسترسی کافی ندارند، توانستند از آن بهره‌مند شوند.

شایان ذکر است این برنامه به همت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد و سازمان تامین اجتماعی برگزار شد ومورد استقبال بانوان قرار گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا