بيش از ‌٣ تن انواع مواد مخدر در يزد امحاء شد

همزمان با هفته مبارزه با مواد مخدر بيش از 3 هزار کيلو گرم ( 3 تن) انواع مواد مخدربا حضور مسئولين استان امحاء و نابود شد.

به گزارش ايسنا ؛در اين مراسم سردار نبي‌ا...حيدري فرماندهي نيروي انتظامي استان يزد اين اقدام را در راستاي کاهش تقاضاي مواد مخدر ذکر کرد و افزود: از ابتداي سال تاکنون بيش از 6 هزار کيلو گرم مواد مخدر در استان کشف گرديده است که از اين ميزان يک هزار و يکصد کيلو گرم توسط سربازان گمنام اداره کل اطلاعات استان از قاچاقچيان و سوداگران مرگ کشف گرديده است.

وي همچنين خاطر نشان کرد: در سال گذشته نزديک به 27 تن انواع مواد مخدر در استان کشف گرديده است که اين کشفيات به بهاي شهادت 6 نفر از فرزندان اين مرزو بوم صورت گرفته تا شايد با اهداي جان اين عزيزان شاهد روزي باشيم که ديگر کسي به سمت اين معضل اجتماعي نرود.

سردار حيدري با بيان اين که در سال گذشته 700 نفر تهيه کننده و توزيع کننده مواد مخدر در استان دستگير و به مراجع قضايي معرفي گرديده اند، اظهار داشت: استان يزد در ميان استانهاي هم گروه خود در سطح کشور از لحاظ کشفيات مواد مخدر مقام نخست را از آن خود نموده است.

وي باتاکيد بر تداوم مبارزه و برخورد با جرايم سازمان يافته در استان گفت: در بحث برخورد با توزيع کننده هاي مواد مخدر در روستاها ، شهرها ، بوستانها و محلات تاکنون تعامل خوبي را با دادسراها و دادستاني هاي استان انجام گرفته است و اين امر همچنان با توجه به مصمم بودن نظام در راستاي مبارزه با مواد مخدر و کاهش تقاضا و برخورد با عرضه اين مواد به شدت پيگيري خواهد شد.

حيدري اذعان داشت: متاسفانه در حالي که دنيا داد از دموکراسي مي زند، از زمان حضور آمريکا در افغانستان شاهد دوبرابر شدن کشت خشخاش در اين کشور بوده ايم.

وي در بخش ديگري از صحبتهايش يادآور شد: طبق تحقيقات انجام شده 35 درصد از جرايم استان يزد اعم از خودکشي ،سرقت، فساد و فحشاء، گروگان گيري و بعضا فرارهاي از خانه ناشي از مواد مخدر بوده است.

فرمانده نيروي انتظامي استان يزد در پايان با تاکيد بر کاهش آسيب هاي اجتماعي از طريق جرائم مرتبط با مواد مخدر ، گفت : متاسفانه 85 درصد موارد طلاق در نتيجه اعتياد به مواد افيوني بوده است.

همچنين بررسي ها نشان داده است که 65 درصد آلودگي به سيگار از طريق دوستان ناباب و 85 درصد موارد اعتياد به مواد مخدربا سيگار شروع شده است.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا