چهل و پنج نفر حافظ كل قرآن كريم در سطح استان يزد وجود دارد

مدير كل مهد قرآن استان يزد گفت: 7 هزار نفر تحت آموزش مهد قرآن‌هاي استان يزد قرار دارند كه 45 نفر از آنها حافظ كل قرآن كريم هستند.

حميدرضا مطهريان در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و ادب ايسنا - منطقه يزد،‌اظهار داشت: فعاليتهاي مهد قرآن در سه نوع برنامه ريزي شده است كه نوع اول تحت عنوان شكوفه ‌هاي مهد قرآن،‌ ويژه نونهالان 3 تا 6 سال مي باشد كه 8 مركز مهد قرآن در شهر يزد و مراكز ديگر در شهرستانهاي استان، در زمينه آموزش:‌حفظ،‌ مفاهيم و روخواني در مقاطع پيش از دبستان در طول سال تحصيلي فعاليت مي‌كنند.

وي ادامه داد: نوع دوم فعاليت هاي مهد قرآن درزمينه آموزش، حفظ، ‌ترتيل خواني، ‌مفاهيم و تفسير قرآن،‌ به مقاطع دبستان به بالا است كه 2 مركز در مركز يزد و 10 مركز در شهرستان هاي استان، به صورت رايگان و يك روز در هفته فعال هستند.

مدير كل مهد قرآن استان يزد نوع سوم فعاليت هاي مهد قرآن را برگزاري مراسم و مسابقات فرهنگي و قرآني عنوان كرد و افزود: اين مسابقات به صورت ماهيانه، فصلي و ساليانه در زمينه‌هاي حفظ، ‌ترجمه و تفسير قرآن برگزار مي‌شود كه عموم مردم مي‌توانند در آن شركت كنند.

مطهريان از برگزاري مسابقات زندگي با قرآن در سال جاري خبرداد و تصريح كرد:‌ هدف اصلي از برگزاري اين مسابقات، راه پيدا كردن قرآن كريم و دستورات آن در زندگي مردم است كه از حزب‌هاي مختلف قرآن در سه نوبت در سال جاري برگزار خواهد شد.

وي ادامه داد: توزيع كتاب مسابقه زندگي با قرآن از تاريخ 15 خرداد سال جاري شروع خواهد شد كه 31 تيرماه آخرين مهلت شركت در اين مسابقه است كه شركت كنندگان پس از مطالعه كتاب به سوالات مسابقه پاسخ مي‌دهند و پاسخنامه را به مكان هاي معرفي شده، ارسال مي‌كنند و در پايان به 700 نفر از برندگان هدايايي از قبيل حج عمره و سفرهاي زيارتي ديگر و غيره اعطاء خواهد شد.

مدير كل مهد قرآن استان يزد در پايان گفت:‌ در اوايل سال 84 مسابقه‌اي تحت عنوان عاشورا و انتظار، از متن زيارت عاشورا و زندگي حضرت مهدي (عج) ،‌ در سطح استان برگزار شد كه 23 هزار نفر در اين مسابقات شركت كردند.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا