رييس سازمان آموزش و پرورش استان يزد:مديران موظفند، تنها وجه كتاب، بيمه و تمبر را از دانش‌آموزان دريافت كنند

رييس سازمان آموزش و پرورش استان يزد گفت : با همکاري سازمان نوسازي مدارس و بسيج سازندگي تعدادي از مدارس به دست دانش آموزان در تابستان مرمت و زيبا سازي مي شود.

به گزارش ايسنا ؛علي زابلي در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت : فعاليت هايي در رابطه با ثبت نام مدارس و شروع سال تحصيلي انجام شده که بستر آرامي براي دانش آموزان والدين و مديران فراهم شود و مشکلي در زمينه ثبت نام دانش آموزان در مدارس وجود نداشته باشد.

وي تصريح کرد: مديران موظفند تنها وجه کتاب ، بيمه و تمبر را از دانش آموزان دريافت کنند که گرفتن مبالغ ديگر از دانش آموزان غير قانوني است.

زابلي با اشاره به فعاليتهاي تابستاني سازمان خاطر نشان کرد: حدود 14 هزار نفر از دانش آموزان در اردوهاي درون استاني و حدود 500 نفر در اردوهاي برون استاني شرکت خواهند کرد که اين اردوها با همکاري سازمان آموزش و پرورش ،هلال احمر ، بسيج سازندگي و بسيج دانش آموزي در نظر گرفته شده است.

مهندس زابلي افزود: کلاسهاي قرآني ، خانه هاي نور نيز در تابستان فعال خواهند شد که قرآن در زندگي دانش آموزان راه يابد و نور هدايت آنها باشد.

وي با اشاره به مرمت مدارس اذعان داشت : حدود 3 ميليارد اعتبار براي مرمت مدارس در نظر گرفته شده که اين مدارس در 70 روز تابستان به دست دانش آموزان مرمت و زيبا سازي خواهد شد.

زابلي ادامه داد: استخري جهت دانش آموز دختر در حال احداث است که تا شهريور ماه سال جاري افتتاح خواهد شد و همچنين با همکاري هيات دوچرخه سواري تعدادي دوچرخه در اختيار اين دانش آموزان قرار خواهد گرفت .

رييس سازمان آموزش و پرورش استان يزد در پايان گفت : اميدواريم با همکاري کليه دست اندر کاران آموزش و پرورش و والدين برنامه‌اى طراحي شود، طوري براي سازمان برنامه ريزي شود که پايه و اساس درسي دانش آموزان محکم شده و بتوانند چگونه زندگي خوب داشتن را ياد بگيرند و دين باور باشند.

يزدفردا 

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا