به گزارش یزدفردا: «حمید مطهری» افزود: لازم است مالکان ساختمان به صورت سالانه برای اخذ گواهی استاندارد ادواری ساختمان اقدام کنند چرا که در صورت بروز هرگونه حادثه، تمامی هزینهها برعهده صاحبان ساختمان خواهد بود و حتی شرکتهای بیمه هم مسئولیتی نداشته و وظیفهای در قبال پرداخت هزینه جبران آسیبها ندارند.
وی در ادامه داد: برگزاری مانور سراسری بازرسی آسانسور با محوریت اداره کل استاندارد و همراهی اداره کل راه شهرسازی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، سازمان نظام مهندسی و یک شرکت بازرسی از آسانسورهای نصب شده در اماکن عمومی و دولتی درخصوص بررسی وضعیت گواهینامه ایمنی استاندارد انجام شد.
مدیر کل استاندارد استان گفت: این گشت بازرسی با توجه به استانداردهای ملی ایران به شمارههای ۱-۶۳۰۳ برای آسانسورهای برقی و شماره ۲-۶۳۰۳ برای آسانسورهای هیدرولیکی و همچنین دستورالعمل صدور تاییدیه ایمنی آسانسور با توجه به اهمیت ضرورت نظارت بر آسانسورهای منصوبه خصوصا در اماکن عمومی و مراکز خدماتی، درمانی صورت گرفت.
مطهری افزود: دو نوع استاندارد برای آسانسور وجود دارد که مالکان هر ساختمان باید نسبت به اخذ آنها اقدام کنند، مورد اول استاندارد ملی نام دارد و مورد دوم استاندارد ادواری است. هنگامی که مالکان ساختمان برای اخذ مجوز پایان کار اقدام میکنند، لازم است به دنبال کسب گواهی استاندارد اولیه نیز باشند.
وی اظهار کرد: پس از کسب استاندارد اولیه لازم است که آسانسور ساختمان به صورت سالیانه مورد بررسی قرار گرفته و مالکان آسانسورها، گواهی استاندارد ادواری ساختمان را دریافت کنند.
مطهری در پایان گفت:در حال حاضر با توجه به الزام شهرداریها به دریافت گواهینامه ایمنی برای صدور پایان کار، اکثر ساختمانهای جدید گواهینامه ایمنی اولیه را دریافت میکنند ولی دریافت گواهینامه ایمنی ادواری مغفول واقع شده که با همراهی و تاکید دستگاههای مجری و نهادهای صادرکننده مجوز در دریافت گواهینامه ایمنی استاندارد معتبر تا حد زیادی این مشکل نیز حل میشود.
- نویسنده : یزدفردا
- منبع خبر : خبرگزاری فردا
شنبه 30,نوامبر,2024