یزدفردا: پزشکیان: منطقی نیست بنزین را گران بخریم و ارزان بفروشیم. عارف معاون اول: کدام عقل سلیمی گفته است که ما بنزین را با دلار بخریم با سوبسید بفروشیم!

دکتر حمزه رضایی: به این فرمایشات میگویند استفاده بهینه و کاربردی از لغتهای منطق" و "عقل" سليم. باور بفرماييد مشکل اصلی ما این است که شرایط کاربردی لغات را درست نمی دانیم و به ما یاد نداده اند که هر "سخن جایی و هر نکته مقامی دارد"

مثلاً اظهر من الشمس است که لغتهای منطق" و "عقل سليم" فقط و فقط در حوزه بنزین و سایر مشتقات نفتی و آن هم برای گران کردن کاربرد دارد و لاغیر و در جای دیگر و با هدفی ،دیگر نه تنها کراهت دارد که به عقیده سیاسیون جزو گناهان نابخشودنی است!

در راستای همین نابخردی ها عده ای مغرض و ریگ به کفش وطنی داد و هوار راه انداخته اند که اگر ارزان بودن بنزین منطقی نیست، پس فروش خودرو خارجی به سه برابر قیمت در داخل هم نباید منطقی باشد و یا اینکه یکی نبودن قیمت ملک کشور ما با آمریکا و کانادا هم اصلاً منطقی نیست و یا اینکه خط فقر بالای سی میلیون و حقوق پایه هفت میلیون نیز در کشور ما هم دور از عقل سلیم است و حرفهای صد من یک غاز دیگر البته از همین نوع!

باور بفرمائید اگر مرحوم خدا بیامرز دهخدا" پیش بینی امروز را میکرد که بسیاری از بدخواهان سر خود و بدون فهم و شعور از این لغتها سوء استفاده ابزاری میکنند در فرهنگ نامه خود کاربرد این واژهها را که همانا حوزههای نفتی البته به شکل مثبت آن میباشد قید میکرد و عدم استفاده از آن در جای دیگر هم می فرمود!

واقعاً دل آدم به حال این مسئولان کباب میشود که حتی جرات ندارند از کلمات عقل و منطق که مختص حوزه کاری خودشان است نیز به راحتی استفاده کنند.

از قانون گذاران مصرانه خواهانیم برای آرامش روح دهخدای جنت مکان قانونی تصویب نمایند که هر مغرض و بدخواه ملک و ملت نتواند از این لغتهای حوزه نفتی و بنزینی در جهت امیال و خواسته مغرضانه خود استفاده کند.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا