یزدفردا: شورای رقابت: «با افزایش غیرقانونی قیمت خودرو برخورد می‌کنیم.»

راضيه حسينی: البته بايد توجه داشته باشیم که مفهوم برخورد از نگاه مسئولان، با برخورد از نگاه مردم معمولی بسیار متفاوت است. ما مردم فکر میکنیم معنی اش میشود یک چیزی شبیه به برخوردهایی که با خودمان میکنند. مثلاً جریمه، بازداشت، محکومیت و این چیزها اما باز هم طبق معمول اشتباه میکنیم.

برخورد مسئولان با مسئولان خیلی درونی و زیرپوستی است. مثلاً شاید در یک نگاه خلاصه شود شورای رقابت کمی پلکها را پایین بیاورد و دیگر خیلی بخواهد برخورد کند دندانش را روی لب پایینیاش بگذارد و به مسئولان خودروسازی نگاه کند.

خودروسازها هم لبخندی تحویل شورای رقابتیها میدهند و قضیه ختم به خیر می شود در خبرها هم میشنویم که برخورد صورت گرفته است؛ ولی نتیجه موردنظر حاصل نشد.

البته این در شرایطی است که ،قانون پیش از شورای رقابت قضیه را حل نکرده باشد. گاهی اصلاً حتی نیازی به چشم و ابرو آمدن هم نیست افزایش قیمت به راحتی قانونی میشود و دیگر لازم نیست برخوردی انجام شود همه مسئولان با خوبی و خوشی در کنار هم زندگی میکنند و مردم هم بالاخره به افزایش قیمتها عادت میکنند.

اصلاً خاصیت بشر به این عادت کردن هاست یک روز قیمتها افزایش مییابد و روز دیگر وعده ها عملی نمیشود. مثل همین وعده واردات خودروهای کار کرده که حالا متوقف شد و دیگر قرار نیست اجرایی شود.

مردم به این مدل وعده ها هم خیلی وقت است عادت کرده اند میدانند قول بعضی مسئولان مثل برخورد بعضی دیگر است نیامده میرود نمیشود رویش حساب کرد و به آن دل بست.

البته گاهی هم شرایطی خاص به وجود میآید و مسئولان این دو را هم در ادغام می.کنند مثلاً قول برخورد میدهند. این یکی را دیگر نه تنها نباید بهش دل بست؛ بلکه باید از همان ابتدا نشدنی و محال در نظر گرفت.

اگر روزی تلویزیون را روشن کردید و دیدید در خبرها آمده که مسئولی چنین قولی داده است سریع شبکه را عوض کنید و تبلیغ غذاساز چندکاره بدون مارک .ببینید حتی همان لحظه سفارش بدهید با یک عدد غذاساز اضافه بیاید درب منزلتان ضررش کمتر از دل بستن به قولها و برخوردهاست.

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا