یزدفردا: «مصرف برق ایران معادل ۶۰ درصد مصرف ۲۷ کشور اروپایی است.»

راضيه حسينی: جای تأسف دارد ما ایرانیها عادت کرده ایم مدام ریخت و پاش کنیم. چرا از اروپایی ها یاد نمیگیریم؟ اصلاً با صنایع و کارخانه ها کاری نداریم. مردم خانه های معمولی را در نظر بگیرید.

با توجه به این که در خانههای اروپاییها به خاطر تحریم انواع لوازم خانگی با برندهای متفرقه وجود دارد که رتبه انرژی شان تقریباً به 275 پلاس میرسد باز هم بلدند چطور در مصرف برق صرفه جویی کنند.

خانه های اروپاییها پر از برندهایی است که تا به حال حتی اسمشان هم به گوش بازارهای جهانی لوازم خانگی نخورده است. از بیوتی باربی جون تا مریخ و اورانوس و نپتون تازه این که چیزی نیست بعضی برندها کاملاً ترکیبی از شتر، گاو و پلنگند. مثلاً روی شان زده دیزان سامسونگ نام برند ایرانی است و به سفارش چین ساخته شده است اروپاییها با این وضع توانسته اند برق را مدیریت کنند!

اما ما ایرانیها در حالی که خانه هایمان پر از برندهای معتبر جهانی است که کمترینش سامسونگ و ال جی است، باز هم بلد نیستیم برق را درست مصرف کنیم صبحها قبل از این که چشم باز کنیم چراغهای خانه را روشن میکنیم کولرهای گازی با رتبه انرژی A هزار پلاسمان را حتی وقتی از خانه خارج میشویم هم روشن میگذاریم چون مثل خارجیها نگران خراب شدنش نیستیم میرویم یکی دیگر میخریم از بس ارزان است و در دسترس!

همین بلا را سر بنزین با کیفیت هم آوردیم بنزینهایی که اروپاییها حاضرند به چشم بکشند را هدر میدهیم و عین خیالمان نیست. تازه خودروهای ما کجا و خودروهای پرمصرف خارجیها کجا؟ در شهرهای ایران فقط بنز و بوگاتی و مازراتی در تردد

است، ولی بیچاره اروپاییها معلوم نیست اسم های خودروهایشان را کدام آدم فضایی انتخاب کرده است.

بی با بو، ها هو ،هی دنگ دونگ یی و... تازه با این خودروها مصرف بنزینشان هم از ما کمتر است امیدواریم با آزاد شدن واردات خودروهای کارکرده ،ما لااقل کمی از مشکلاتشان حل شود و بتوانند خودرویی با کیفیت بالا سوار شوند.

همه اش تقصیر مسئولان .ماست از بس امکانات ویژه و بالا در اختیارمان ،گذاشتند صرفه جویی را فراموش کردیم خیالمان راحت بود که همیشه همه چیز هست آن هم خیلی ارزان از مسئولان عزیز تقاضا داریم هر چه سریعتر چاره ای بیندیشند.

امکانات ما را کم کنند تا قدر بدانیم!

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا