یزدفردا: هزینۀ مسکن باعث مهاجرت جوانان می‌شود.

راضیه حسینی: یک رسانه نوشت نوشت نسل Z که جوانان زیر ۳۰ سال را تشکیل میدهد، قادر به تأمین مسکن خود نیست حتی زمانی که این گروه در شرکتهای با سطح بالای پرداخت حقوق ماهانه استخدام میشود.

در واقع نسل Z که هیچ نسلهای از A,B,C گرفته تا W,X,Y هم نمیتوانند مسکن تهیه کنند تنها تفاوت زدیها با بقیه این است که امیدی به مهاجرت دارند و نسلهای گذشته توانی برای مهاجرت ندارند.

در کشور ما چند دسته تفکر وجود دارد عده ای تسلیم شرایط میشوند و ترجیح میدهند خود را به آب و آتش نزنند. در کتب عرفانی چنان غور میکنند که گاهی چندنفری با سیم بکسل باید آنان را از اعماق عرفان بیرون بکشند به این نتیجه میرسند که زندگی همین است و هر چه ندارتر والاتر و عرفانی تر! اصلاً با شکم برآمده و خانه و ماشین که نمیتوان به درجات عرفان رسید.

در بیو اینستاگرام و واتساپ و تلگرام خود مینویسند گر نبود خنگ مطلا لگام زد بتوان بر قدم خویش گام» این افراد هرگز به مهاجرت فکر نمیکنند البته شاید به رفتن در دل روستایی دورافتاده بدون امکانات اولیه فکر کنند جایی که خود مسئولان تصمیم بگیرند برای آن منطقه چندتایی امکانات بیاورند.

عده ای هم از صبح تا شب در حال دویدن و نرسیدن هستند شب با رویای پولدار شدن میخوابند و صبح با پیامک قسط بدهی و چک برگشتی بیدار میشوند این افراد هر چه میدوند کمتر میرسند و توانایی مهاجرت هم ندارند. فلسفه زندگی آنها جملات پشت وانتی خلاصه می.شود مثل بدبختی این جاست که خوشبختی اون جاست» یا «با این همه دست انداز مگه میشه پس انداز»

و اما گروه سوم افرادی هستند که تصمیم گرفته اند نه از عارفان قدیم پیروی کنند نه شاکیان جدید آنها طرفدار فلسفه اپیکورند و ترجیح میدهند شادی را بیابند تا در آرامش زندگی کنند پس اگر در کشور خود توانایی خرید خانه ندارند، دنیا را میگردند و جایی را پیدا میکنند که بالاخره بتوانند خانه و ماشین مناسب بخرند. آنها و انمیدهند و برای رسیدن به خوشحالی و آرامش تلاش می کنند.

اما آخرین دسته بندی تعلق میگیرد به مسئولان عزیزمان هیچ کس تا به حال متوجه نشده است منطق آنها برای اداره امور چیست؟ از کدام فیلسوف ،عارف منجم ریاضی دان، پادشاه و تبعیت می کنند؟ آیا باید آنها را بنیان گذاران نسل نوینی از تفکر بدانیم؟ مثلاً فلسفه جدیدی به نام سقراطون» یا «افلاکور»

برخی از آنها برای مردم منطق شیخ بهایی را میپسندد که میگوید حالا اگر جام زرین هم نبود مهم نیست با کف دست آب بخور ولی برای خانواده خود منطق سلطان فلان فلانی شاید روزی محققان ژاپنی پی ببرند مسئولان دقیقاً دارند چه میکنند و چرا؟

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا