یزدفردا: با پایان یافتن برداشت محصول پسته ، صادرات این محصول از گمرک سیرجان در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان آغاز شده است.

به گزارش یزدفردا: آقای محمد امیرزاده مسئول باغبانی اداره جهاد کشاورزی سیرجان گفت : از 52 هزار هکتارباغات پسته بیش از 15 هزار تن محصول پسته برداشت شد و با افزایش تولید نسبت به دوسال گذشته و طی مراحل لازم محصول برای خارج ازکشور صادرات این محصول توسط بازرگانان در حال انجام است.

آقای مهدی محتشم رییس گمرک منظقه ویژه اقتصادی سیرجان هم عنوان کرد : گمرک سیرجان به عنوان گمرک صادراتی امسال صادرات پسته رشد چشمگیری را نسبت به قبل دارد و درحال حاضر ما صادراتی به کشورهای همسایه ، کشورهای حوزه خلیج فارس و کشورهای آسیای میانه و اروپا را داریم.

آقای حسین نجف آبادی تولید کننده پسته بوده و فرآوری این محصول را هم دارد گفت:ما صادرات این محصول را پس از فرآوری وبسته بندی و به صورت مغزپسته برای صادرات آماده کرده ایم اما اگر موانع و سنگ ها و مشکلات سر راه صادرات برداشته شود قطعا رغبت همه تولید کنندگان به صادرات ان محصول که مشتریان فراوان جهانی هم دارد بیشتر می شود و ما طی سال های گذشته چندین برابر تولید را صادرات داشتیم.

آقای شیبانی باغدار و تولید کننده پسته های مرغوب صادراتی نیز گفت : در شهرستان سیرجان ما 4 نوع پسته خوب : کله قوچی ، فندقی ، احمد آقایی و اکبری داریم که از بهترین نوع و مرغوب ترین پسته های سیرجان هست و دربازارهای جهانی هم مشتریان فراوانی دارند و امیدورایم این رونق صادرات ادامه داشته باشد و بتوانیم ارز آوری خوبی برای کشورمان داشته باشیم.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا