رئیس پلیس فتا استان یزد از دستگیری فردی که با سرقت اطلاعات کارت بانکی یکی از شهروندان، اقدام به سوء استفاده کرده بود خبر داد.

یزدفردا: سرهنگ مرتضی ابوطالبی رئیس پلیس فتا یزد گفت: با توجه به حضور فردی در پلیس فتا وارائه مرجوعه قضایی مبنی بر واریز مبلغی به حساب او و سپس برداشت از حسابش موضوع در دستور کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او عنوان کرد: شاکی مدتی قبل اقدام به خرید اینترنتی می کند که با هدایت او به درگاه جعلی پرداخت، کلیه اطلاعات کارت بانکی اش سرقت و حساب او به عنوان حساب واسط مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد.

رئیس پلیس فتا یزد افزود: با توجه به شواهد و مدارک موجود و تحقیقات تخصصی صورت گرفته متهم شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: به هیچ عنوان اطلاعات کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و اگر به هر عنوان  شماره حساب خود را در اختیار دیگران قرار داده اید نسبت به مسدود سازی آن اقدام  کنید.

رئیس پلیس فتا استان یزد در پایان از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا