گزارش اختصاصي  از حضور 3 ساعته رهبر فرزانه انقلاب در نمايشگاه كتاب    

   
.

يزدفردا به نقل از شبستان : دقايقي به ساعت 9 مانده است كه آقا وارد سالن 7 ميشوند ، 3 ساعتي را بين تمام غرفه هاي سالن هستند و هنوز دقايقي به اذان ظهر مانده است كه سالن و نمايشگاه را ترك ميكنند
به گزارش خبرنگار مستقر خبرگزاري شبستان، در نوزدهمين نمايشگاه كتاب حضرت آيت الله خامنه اي، رهبر معظم انقلاب، به همراه صفار هرندي، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پنجشنبه 21 ارديبهشت ماه در بازديد از نمايشگاه كتاب كه از ساعت 8 و 45 دقيقه صبح آغاز شد با حضور در سالن 7 ناشران عمومي از غرفه هاي اين سالن بازديد كردند و از نزديك با آخرين تحولات فرهنگي كشور و برخي كتب تازه منتشر شده ناشران مختلف آشنا شدند و دقايقي كوتاه را با غرفه داران همراه بودند.

بنابر گزارش خبرنگار شبستان همزمان با حضور رهبر فرزانه انقلاب در نمايشگاه بين المللي كتاب تهران، آيت الله جعفر سبحاني از اساتيد برجسته حوزه علميه قم نيز كه خود داراي تاليفات فراواني در حوزه هاي مختلف علوم اسلامي، همچون تفسير و كلام هستند در نمايشگاه حاضر شد و با رهبر انقلاب ديدار و گفتگو كرد.

غرفه نشر شاهد كه در قسمت مياني سالن 7 نمايشگاه بين المللي كتاب تهران قرار دارد امروز شاهد حضور رهبر انقلاب در داخل غرفه و صحبتهاي ايشان با آيت لله سبحاني بود. همچنين مسئولان فرهنگي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و نمايشگاه كتاب نيز در خصوص نمايشگاه كتاب امسال توضيحاتي را در اين غرفه به رهبر معظم انقلاب ارائه كردند.

در اين نشست صميمانه كه در غرفه كوچك نشر شاهد و حدود ساعت يازده آغاز و دقايقي به طول انجاميد، دكتر پرويز، معاون فرهنگي وزير ارشاد و دكتر حميدزاده، مدير كل كتاب وزارت فرهنگ و ارشاد با حضور در محفل صميمي اين غرفه با برخي ديدگاه هاي رهبر معظم انقلاب در مورد تحولات فرهنگي اخير بويژه در حوزه نشر گفتگو كردند و رئوس برخي اقدامات در دست انجام حوزه متبوع خويش را خدمت معظم له تشريح كردند.

همچنين در اين بازديد، حجت الاسلام محمدي گلپايگاني، رييس دفتر مقام معظم رهبري، برخي مسئولين فرهنگي از جمله حجت الاسلام رسايي، مدير كل فرهنگ و ارشاد استان قم نيز همراه رهبر انقلاب حضور داشتند.

بنا بر اين گزارش در بازديد رهبر معظم انقلاب از نمايشگاه كتاب تهران، ناشران به بيان برخي مشكلات و دستاوردهاي خود در زمينه هاي مختلف نشر پرداختند و ايشان نيز با بيان ديدگاه هاي خود رهنمودهايي براي افق كار نشر در كشور رقم بيان فرمودند.

***
حضرت آقا در توقف در يكي از غرفها و به درخواست متصدي غرفه در صفحه دوم يك كتاب برايشان جمله اي نوشته و آن را امضا كردند و به قول متصدي غرفه آن را تبرك كردند... جمله اين بود: ''دانستن و فراگرفتن را قدر بدانيد.'
يزدفردا'
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا