بدون تحلیل 

خبر داغ  روزنامه آفتاب یزد:استاندار یزد استعفاء کرد
 


گروه سیاسی:ابوالقاسم عاصی  استاندار یزد پس از حدود هفت ماه  از مقام خود استعفاء کرد

به نقل از یک منبع آگاه در استان یزد :عاصی استعفاء خود را نوشته و به رئیس جمهوری تقدیم کرده وچند روزی است تحت عنوان مرخصی سر کار حاضر نشده است.

این منبع آگاه افزود استعفای عاصی جدی است : و مقامات استان اطلاع دارند و بزرگان یزد منتظر گزینه بعدی استانداری می باشند

و چند گزینه نیز معرفی نموده است

 یزد فردا : طبق تحقیقات خبر نگار یزد فردا این استعفا در اسفند ماه نوشته شده ومتن نامه به وزارت کشور این مطلب را بیان می کرده که ایشان آمادگی دارن در هر زمان

که گزینه های شایسته تر وجود داشت ازپست خود کناره گیری کند

 

 

خبرگزاري دانشجويان ايران - يزد


سرويس: سياسي

 

مدير روابط عمومي استانداري يزد گفت: دكتر عاصي ، استاندار يزد است،اين در حالي است كه بعضي از  منابع خبري، از كناره گيري دكتر عاصي از سمت استانداري يزد حكايت دارد.

محمد رضا ملك ثابت، مشاور و مدير روابط عمومي استانداري يزد، در گفتگو با خبرنگار سياسي ايسنا - منطقه يزد، در خصوص نامه دكتر عاصي به وزير كشور، اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: مطلب رسمي در اين زمينه اعلام نشده است و دكتر عاصي، استاندار يزد است.

اين در حالي است كه مهندس خورسيد نام، معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد، از موضوع استعفاي استاندار يزد اظهار بي اطلاعي كرد و گفت: از اين موضوع اطلاعي نداريم.

اما يكي نزديكان استاندار و مقام مسئول در استانداري كه خواست نامش فاش نشود، اظهار داشت: دكتر عاصي در نامه اي به وزير كشور در اسفند ماه سال 84، تمايل خود را براي استعفا از سمت استانداري يزد، در صورت مشخص شدن گزينه مطلوب، اعلام كرده اند و اين مسئله جديدي نيست .

وي افزود: شايد علت انعكاس اين خبر در جرايد، مرخصي سه روزه دكتر عاصي براي اتمام پايان نامه دكترا باشد. اين در حالي است كه استاندار تا مشخص شدن جانشين به فعاليت مشغول خواهد بود و حتي در هفته آينده نيز چند تغيير تحول مديريتي در استان از جمله تغيير رياست سازمان مسکن و شهرسازي لحاظ خواهد شد .

گفتني است، روزنامه آفتاب يزد و برخي از سايت‌هاي خبري از كناره گيري استاندار يزد خبر دادند
دلايل استعفاي عاصي از نظر خاتم یزد

  بر اساس تازه ترين خبرها يكي از مهترين دلايل عاصي براي استعفا از استانداري يزد ، تنش هاي فراواني است كه بين او و وزاري كشور و آموزش و پرورش بوجود آمد. عاصي خواهان انتخاب فاخرزاد به عنوان معاون سياسي و بركناري شهسواري از آموزش و پرورش بود كه وزراي مربوطه با اين تغييرات مخالفت كردند و بدين سبب تنش بين استانداري يزد و اين وزارت خانه ها بالا گرفت و در نهايت به استعفاي اعتراض آميز عاصي منجر شد.

 

  

 

.عکس العمل  سایت بازتاب


خبرنگار «بازتاب» گزارش داد: دكتر ابوالقاسم عاصي، استاندار يزد استعفاي خود را تقديم وزارت كشور كرده است.

هرچند گفته مي‌شود، تاكنون اين وزارتخانه با تقاضاي استاندار يزد مخالفت كرده، اما اين اولين استعفاي يكي از استانداران دولت احمدي‌نژاد به شمار مي‌رود.
گفته مي‌شود، عاصي از اوايل هفته جاري در محل كار خود حضور نمي‌يابد.

سايت محلي «يزدنيوز» نيز در اين‌باره نوشت: «وي فعلا تقاضاي مرخصي يک هفته‌اي نموده است.
عاصي معتقد است ماموريت خود را که اعلام نكرده است را انجام داده است و ديگر نيازي به حضور وي نمي‌باشد.
گفتني است، وزارت کشور با استعفاء عاصي به شدت مخالفت کرده است. هيات دولت معتقد است عملکرد عاصي در بين استانداران سراسر کشور موفقيت آميز بوده است».

يك منبع نزديك به ابوالقاسم عاصي نيز در گفت‌وگو با «بازتاب»، ضمن تأييد خبر استعفاي استاندار يزد، از رفتن او به يك سفر زيارتي خبر داد.

دكتر ابوالقاسم عاصي پيش از استانداري، استاد دانشگاه يزد بوده و به عنوان چهره‌اي مردمي و ساده‌زيست در يزد مطرح بوده است. وي همچنين در دوران انتخابات رياست‌ستاد انتخاباتي دكتر احمدي‌نژاد در يزد را بر عهده داشته است و پس از روزي كار آمدن دولت جديد، به رغم اصرار برخي نيروهاي اصولگرا، با بيان اين‌كه سراغ افراد ديگر برويد، از پذيرش مسئوليت استانداري يزد استنكاف مي‌ورزيد.

اطلاعات رسيده تاكنون، از عدم پذيرش استعفاي عاصي حكايت دارد، اما در محافل مطبوعاتي و دولتي استان يزد، از صالح جوكار، از فرماندهان سپاه يزد، حجت‌الاسلام عجمين، مسئول دفتر سابق آيت‌الله مصباح يزدي و مديركل كنوني ارشاد يزد و مهندس فقيه، معاون برنامه‌ريزي استاندار به عنوان گزينه‌هاي احتمالي استانداري يزد، در صورت رفتن دکتر عاصي ياد مي‌شود

 عکس العمل سایت فردا نیوز

اولين استعفاي استانداران احمدي نژاد

 

ابوالقاسم عاصي استاندار يزد، كه چهار ماه بيشتر از انتصابش به اين سمت نمي گذرد، روز دوشنبه از مقام خود استعفا كرد.

يك منبع مطلع در يزد به خبرنگار فردا گفت كه عاصي استعفاي خود را كتبا تسليم وزارت كشور كرده و از روز دوشنبه در محل كار خود حاضر نشده است.

وي افزود: استاندار يزد كه به گفته مسئولان نهاد رياست جمهوري از استانداران موفق احمدي نژاد بوده است، تحت فشار گروههاي تندرو يزد براي قلع و قمع مديران سابق بوده است.

وي گفت: استاندار يزد بر خلاف ميل خود و تحت فشارهاي گسترده مردم، علما و نيروهاي اصولگراي يزد حاضر به پذيرش اين سمت شده بود اما پس از تصدي استانداري با درخواستهاي غير معمول گروههاي تندور يزد روبرو شد.

به گفته اين منبع، اين گروهها اصرار داشتند استاندار جديد،‌اغلب مديران دوره خاتمي را بلافاصله از كار بركنار كند و اعضاي ستاد احمدي نژاد را بر سر كار آورد اما دكتر عاصي معتقد به تغييرات گام به گام با رعايت حرمت و حفظ شخصيت مديران قبلي بود.

وي افزود: حتي شاگردان و اطرافيان يزدي آقاي مصباح يزدي نيز به استاندار يزد براي تغييرات مورد نظر خود فشار وارد مي كردند و با عدم تمكين استاندار از نظرات آنها، ستادهايي عليه عاصي در شهر يزد راه اندازي كرده بودند.

وي در عين حال به موانع پيش روي استاندار جديد براي انتصاب مديران استان اشاره كرد و گفت: به رغم فشارهاي سنگين نيروهاي اصولگرا براي تغيير مديران سابق، دكتر عاصي براي تغيير مديراني كه فاقد صلاحيت هم بودند با مشكل مواجه بود و وزيران مربوطه براي انتصاب مديران جديد استان مانع ايجاد مي كردند يا توجه خاصي نداشتند 

 
پایگاه خبری تحلیلی یزدفردا
 
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا