با راه اندازی مرکز تامین و توسعه خدمات بهزیستی ناحیه دو یزد، مرکز صدای مشاور یزد نیز در ساختمان پیشین خود مستقر شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان یزد کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد ضمن اعلام این خبر گفت: با استقرار مرکز صدای مشاوره یزد(خط 1480) در ساختمان فعلی و افزایش خطوط تلفن این مرکز از یکسو بار ترافیک این خط کاهش می یابد و از سوی دیگر میزان پاسخگویی به عموم مردم افزایش می یابد.

حسینعلی دهقانیزاده با اشاره به ترافیک بالای خطوط مشاوره این مرکز گفت: آمار ارائه از مرکز مخابرات استان یزد نشان می دهد سالانه 20 هزار نفر از مردم استان به دلیل کمبود خط های تلفن، پشت ترافیک خط این مرکز می مانند و عملاً از دریافت خدمات مشاوره تلفنی محروم می شوند.

وی در خصوص تعداد تماس گیرندگان با خط صدای مشاور در سال 93 گفت:  سال گذشته این خط به 44 هزار نفر تماس گیرنده خدمات  مشاوره تخصصی و در دسترس در زمینه ازدواج، خانواده، مشاوره تحصیلی و تربیت فرزند ارائه داده است.

کارشناس مسئول مراکز مشاوره بهزیستی استان یزد در خصوص فضای قبلی این مرکز گفت: فضای قبلی مرکز به دلیل قرار گرفتن کنار اورژانس اجتماعی یزد، کمبود فضای فیزیکی، تداخل گفتگو مشاورین با تماس گیرندگان و آلودگی صوتی ناشی از آن استاندارد لازم برای ارائه خدمات مشاوره تخصصی  نداشت.

وی افزود: استاندارد نبودن فضای قبلی و عدم امکان افزایش تعداد اتاق های مشاورین و همچنین افزایش خطوط مشاوره تلفنی باعث شد بهزیستی صدای مشاور را به طبقه فوقانی مکان فعلی در کوچه مکتب امام منتقل کند.

گفتنی است؛ این مرکز در حال حاضر با 4 خط و 14 نفر مشاور پاسخگویی تماس های مشاوره ای عموم مردم است.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا