مدیرعامل شرکت ساخت با بیان اینکه تملک اراضی سبب طولانی شدن احداث آزادراه همت-کرج شد، گفت: قطعه اول این آزادراه به بهره‌برداری رسید، قطعه دوم در دست اجرا و مطالعات طرح اتصال قطعه سوم این آزادراه به محور چالوس در امتداد کمربندی شمالی کرج در دستور کار است. 

به گزارش  فارس، علی نورزاد در بازدید از پروژه آزادراه همت-کرج از نزدیک در روند جریان کار قرار گرفت و دستوراتی را برای تسریع در عملیات اجرایی این مسیر صادر کرد.

وی در‌ این بازدید یادآور شد: قطعه اول این آزادراه حدفاصل انتهای منطقه ۲۲ شهرداری تهران تا منطقه گرمدره به طول پنج کیلومتر تکمیل شده و با اتصال به آزادراه تهران-کرج در حال بهره‌برداری است.

نورزاد افزود: قطعه دوم این آزادراه نیز از محدوده گرمدره تا شهرک جهان‌نمای‌ کرج در دست احداث است که پیشرفت فیزیکی حدود ۶۰ درصد دارد.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه مشکلات ناشی از طولانی شدن تملک املاک واقع در طرح مسیر مصوب را سبب تمایل سرمایه‌گذار برای اتصال قطعه سوم این آزادراه به جاده چالوس با بهره‌گیری از اراضی دولتی عنوان کرد.

وی گفت: این مسأله سبب کاهش زمان تملک و افزایش سرعت احداث آزادراه می‌شود که بر همین اساس مطالعه طرح اتصال این مسیر به محور چالوس در امتداد کمربندی شمالی شهر کرج در دستور کار قرار گرفت.

معاون وزیر راه همچنین از تصویب و ابلاغ نقشه‌های اجرایی ۱۶۰۰ متر اول این قطعه برای تسریع در بازگشایی جبهه کاری خبر داد و اضافه کرد: برای آزادسازی مسیر این قطعه به مبلغی معادل ۱۰۰میلیارد تومان نیاز است.

نورزاد تکمیل کریدور بین المللی شرق-غرب، روان سازی و کاهش ترافیکی روزانه محور تهران-کرج به میزان ۴۰ درصد، کاهش ۳۰ دقیقه‌ای زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش بار ترافیکی درون شهری کرج با اتصال محور جدید به جاده چالوس و کلاک در دو مسیر رفت و برگشت و افزایش ایمنی و کاهش تصادفات را از جمله مزایای تکمیل و احداث آزادراه همت -کرج بیان کرد‌.

عملیات اجرایی آزادراه قائمشهر-ساری به زودی آغاز می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی آزادراه ۴۵ کیلیومتری قائم شهر-ساری در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت:بر اساس برآوردها ارزش اقتصادی بهره برداری از این پروژه در طول دوره بهره برداری بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.

به گزارش  دنیای خودرو به نقل از شرکت ساخت، علی نورزاد با بیان این‌که علت اصلی اجرای این پروژه کاهش بار ترافیکی در مسیرهای منتهی به شمال کشور است، اظهار کرد: به همین دلیل برای اولین بار امکان سنجی حمل مصالح مورد نیاز برای احداث این مسیر به میزان ۵ میلیون مترمکعب از طریق شبکه ریلی در دست بررسی است تا روند احداث این آزادراه باعث اختلال و ترافیک در مسیر موجود نشود.

وی تصریح کرد:رویکرد وزارت راه و شهرسازی در حال حاضر صرفا محدود به احداث پروژه ها نیست و تمامی مسائل جانبی چگونگی احداث نیز مدنظر قرار می گیرد تا روند اجرای پروژه سبب ایجاد مسائل و مشکلات منطقه ای نشود و آسایش مردم تحت تاثیر قرار نگیرد.

وی استفاده از شبکه ریلی در حمل مصالح مورد نیاز برای اجرای پروژه را علاوه بر کاهش ترافیک، در حفظ محیط زیست نیز بسیار موثر دانست و افزود: احداث پروژه های زیرساختی حمل و نقل به حجم عظیمی از مصالح نیازمند است که حمل آنها از نقاط مختلف کشور به محل پروژه خود فرآیندی جداگانه را می طلبد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به واقع شدن این آزادراه در حاشیه یکی از مسیرهای پرتردد کشور و با توجه به بافت طبیعی مناطق همجوار، استفاده از شبکه ریلی برای حمل مصالح مورد نیاز نه تنها در اضافه نشدن به حجم ترافیکی مسیر موجود کمک می کند، بلکه در کاهش آلاینده ها و حفظ محیط زیست نیز اثرگذار است.

وی بهره برداری از آزادراه قائم شهر-ساری را سبب کاهش بار ترافیکی شهرهای قائم شهر و ساری، کاهش تصادفات و تلفات جاده ای، تسهیل در ترافیک شرق به غرب استان مازندران و بالعکس دانست و اضافه کرد: ارزش اقتصادی بهره برداری از این پروژه در طول دوره بهره برداری بر اساس برآوردها بیش از ۲ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه ۳ تبادل بزرگ، ۱۴ پل رودخانه ای بزرگ، ۱۶ گذر غیرهم سطح، ۲۰۷ پل آبرو و ۳ کیلومتر تونل رفت و برگشت را از جمله احجام و ابنیه فنی این پروژه اعلام کرد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا