مهندسی پیامک‌ها و نظر‌سنجی‌های انتخاباتی آغاز شده است، پیامک‌هایی که از سوی نهادها، رسانه‌ها و سازمان‌های خاص جعل و به صورت انبوه برای مردم فرستاده می‌شود؛ البته این سازمان‌ها و نهادها چندان ناآشنا نیستند.

 

تابناک نوشت: مهندسی پیامک‌های انتخاباتی آغاز شده است؛ پیامک‌هایی که از سوی نهادها، رسانه‌ها و سازمان‌های خاص جعل و به صورت انبوه برای مردم فرستاده می‌شود.

 در پیامک‌های همین نهادهای خاص که تا پیش از این انجام می‌شد، یک روال نسبتا منطقی، اما نه واقعی، وجود داشت، ولی هر چه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم، مهندسی پیامک‌های انتخاباتی از سوی نهادها، سازمان‌ها و رسانه‌های خاص به اوج خود رسیده است.

در این باره باید گفت که البته این سازمان‌ها و نهادها چندان ناآشنا نیستند؛ رسانه‌ای که سخن برخی کاندیداها را سانسور می‌کند، رسانه‌هایی که از بیت‌المال ارتزاق ‌و از کاندیداهای خاص حمایت می‌کنند، جای تعجبی ندارد که نظر بسازند و کاندیدای مورد علاقه خود را به مردم تحمیل کنند!

جالب اینکه شعار این نهادهای خاص تقواست، اخلاق است و...؛ تقوایی که در روزهای انتخابات رنگ می‌بازد؛ هرچند در دوران پیش از انتخابات هم اثری از تقوا و اخلاق در آنها دیده نمی‌شود!‍

اما با این که انتظار تقوا و اخلاق از این نهادهای خاص هم نمی‌رود، دست‌کم مردم باید بدانند که پول و سرمایه‌شان چگونه و برای چه هدفی هزینه می‌شود.

حال فرض کنید، با بی اخلاقی تمام، دیدگاه‌های این نهادها به مردم تحمیل شد و مردم هم خط آنان را رفتند؛ اما آیا با انتخاب کاندیداهای آنان، دنیا به پایان می‌رسد؟

آیا در دوره ریاست جمهوری احمدی نژاد، دنیا به پایان رسید؟ چه کسانی در این دوره هزینه به جز ‌مردم هزینه داد؟ این رسانه‌های نظر‌ساز چه هزینه‌ای دادند؟

به هر حال، این نهادها در سال‌های گذشته این کارها را کردند و باز هم می‌کنند. اعتماد مردم هم برایشان مهم نیست.

جالب اینکه در کنار این رسانه ها و نهادها و سازمان های خاص، مدعیان اصلاحات که مدعی راستی و درستی هستند نیز حجم گسترده ای پیامک دروغ را رد و بدل می کنند! اصلاح طلبانی که بنا به گفته خود پشت یک اقتدارگرای سابق قرار گرفته اند!

چاره‌ای نیست. در زیر بمباران رسانه‌ای‌ آنها، تنها باید ‌باورشان نکرد، چرا که آنها ‌به فکر مردم نیستند؛ آنها به فکر جیب مدیران خود هستند!

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا