یزدفردا"سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیس فتای کشور:امل کلاهبرداري170 ميليون ريالي توسط پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان همدان شناسايي و دستگير شد. 

 به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا:سرهنگ  "اکبر اميني" در تشريح اين خبر گفت: درپي مراجعه شهروند همداني و ارائه شکواييه اي مبني بر کلاهبرداري از وي به مبلغ 17 ميليون تومان ،موضوع به دليل اهميت در بازگرداني اموال شکات توسط پليس، در دستور کار فوري کارشناسان اين پليس قرار گرفت.

رئيس پليس فتاهمدان در ادامه افزود:شاکي در يکي از وب سايت هاي درج آگهي با يک آگهي فروش غلات برخورد و پس از برقراري ارتباط با وي مبلغي را بعنوان بيعانه مي پردازد و با دريافت نمونه و اطمينان از کيفيت مناسب آن مبلغ 15 ميليون تومان را جهت دريافت چندين تن از غلات انتقال مي دهد ،ولي با گذشت چندين روز و عدم دريافت بار با فروشنده تماس حاصل مي نمايد که پاسخ روشني دريافت نمي کند و هربار با بهانه اي جديد از فرستادن بار امتناع مي نمايد.

اين مقام انتظامي ادامه داد:با انجام اقدامات فني و به کارگيري شگردهاي خاص پليسي فردي با هويت معلوم شناسايي و با اخذ دستور از مقام قضايي در يکي از استان هاي کشور دستگير و در مواجهه با ادله و مستندات انکار ناپذير رايانه اي به بزه انتسابي اقرار و جهت سير مراحل قضايي به همراه پرونده به دادسرا اعزام شد.

رئيس پليس فتا همدان در پايان به شهروندان توصيه کرد:- به آگهي هايي که در سايت ها درج مي شود دقت و از صحت آنها اطمينان حاصل کنيد.

- با کارفرما يا شرکتي که آدرسي براي مراجعه ندارند معامله نکنيد؛ زيرا برقراري تماس و مبادله با آن ها دشوار خواهد بود.

- از توافق با افرادي که تقاضاي وجه پيش پرداخت از طريقه حواله پولي، انتقال الکترونيکي، انتقال ارز بين المللي، کارت پولي يا ارز مجازي دارند، خودداري کنيد. بازيابي پول هايي که به اين طريق ارسال مي شوند دشوار است.


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا