یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"کردستان – با شکايت خانمي ايراني مقيم کشور سوئد ، عامل انتشار تصاوير خصوصي در سنندج دستگير شد.

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"رئيس پليس فتا انتظامي استان کردستان از دستگيري عامل انتشار تصاوير خصوصي خانم ايراني مقيم سوئد خبر داد.
سرهنگ "فرامرز شاکري" در تشريح اين خبر بيان داشت : در پي وصول يک فقره پرونده جرايم رايانه اي با موضوع انتشار فيلم و تصاويرخصوصي در فضاي مجازي  به دادخواهي خانمي ايراني مقيم کشور سوئد رسيدگي به موضوع در دستورکار قرار گرفت .
وي گفت : در بررسي هاي صورت گرفته اظهارات شاکيه حاکي از اين بود که  فردي ناشناس در فضاي مجازي و از طريق نرم افزار هاي اينستاگرام ، وايبر و تلگرام اقدام به انتشار تصاوير خصوصي و خانوادگي وي در فضاي مجازي نموده است لذا از شخص يا اشخاصي که اقدام به اين فعل مجرمانه  نموده اند  شاکي و تقاضايي رسيدگي دارد.
رئيس پليس فتا انتظامي استان کردستان ادامه داد : با انجام اقدامات فني و تخصصي ، مهندسي اجتماعي و ايجاد ارتباط صوري با گردانندگان صفحات مجرمانه و همچنين بررسي مستندات واصله از طرف شاکيه ، متهم شناسايي و در شهرستان سنندج دستگير شد.
سرهنگ شاکري افزود : پس از انتقال متهم به پليس فتا ، از متهم  تحقيق ، بدوا منکر قضيه بوده اما  پس از مواجهه با دلائل و مستندات موجود نهايتا به بزه انتسابي اعتراف کرد.
وي تصريح کرد : متهم در اعترافات خود اذعان داشت با استفاده از شبکه اجتماعي تانگو با شاکيه که در خارج از کشور اقامت دارد آشنا  و پس  از حضور وي در ايران با او در ارتباط بوده است اما بعد از مدتي شاکيه بصورت يکطرفه با  من قطع رابطه  کرده  که به انگيزه انتقام جويي و تسويه حساب شخصي ، اقدام به انتشار تصاويري خصوصي شاکيه کردم.
اين مقام انتظامي در خاتمه تصريح کرد: با توجه به اعتراف متهم به بزه انتسابي پرونده تکميلاً درمعيت متهم به دادسرا ارسال و براي متهم به اتهام انتشار فيلم و عکس خصوصي در فضاي مجازي قرار قانوني مناسب صادر شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا