یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"رئیس پلیس فتا همدان گفت : فردی که در یکی از شبکه های اجتماعی تحت موبایل اقدام به تهدید و اخاذی از شهروند همدانی کرده بود دستگیر شد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ اکبر امینی بیان داشت : در بررسی های صورت گرفته مشخص شد فردی با هویت نامعلوم با هک کردن شبکه اجتماعی شاکیه به کلیه تصاویر و اطلاعات شخصی وی دسترسی پیدا کرده و همین تصاویر را دستاویز اخاذی های خود قرار داده است.

وی گفت: باانجام اقدامات فنی و با بکارگیری شگردهای پلیسی،فردی که با دانش بالای فنی و رایانه ای خود این عمل مجرمانه را انجام داده بود شناسایی و طی عملیات غافلگیرانه ای دستگیر شد.

سرهنگ امینی تاکید کرد: متهم در مواجهه با ادله و مستندات انکارناپذیر رایانه ای به بزه انتسابی اقرار و در باز جویی های فنی بعمل آمده از این عمل خود ابراز ندامت و پشیمانی کرد و با صدور قرار روانه زندان شد.

رئیس پلیس فتا همدان در پایان به شهروندان توصیه کرد:به پیامهایی که از طرف سرور شبکه های اجتماعی  ارسال می شود دقت بیشتری داشته و به پیامی که از سوی سرور مبنی بر ارسال کد دریافتی از طریق پیامک جهت غیرفعال شدن شبکه اجتماعی است اعتماد نکنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا