یزدفردا "سرویس اجتماعی "حوادث"خبرهای پلیسی"پلیس فتا"رئیس پلیس فتا گلستان از كاهش 42 درصدی وقوع جرائم اینترنتی در این استان خبر داد.

 

به گزارش واحد دریافت خبر یزدفردا"سرهنگ حبیب‌الله رجبلی در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: با بررسی‌های انجام شده، میزان پرونده‌های شكایت مردم به پلیس با موضوع جرائم در حوزه پلیس فتای استان طی هشت ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد كاهش را نشان می‌دهد.

وی افزود: 91 درصد پرونده‌های سال جاری با موضوع جرائم اینترنتی در پلیس گلستان كشف شده است و باقی آن نیز در روند بررسی‌های پلیسی است.

رئیس پلیس فتا گلستان تاكید كرد: در هشت ماه نخست سال جاری، بیشترین جرم اینترنتی در گلستان مربوط به برداشت غیرمجاز یا همان سرقت از حساب شهروندان است كه 46 درصد پرونده‌ها را تشكیل می‌دهد.

سرهنگ رجبلی با بیان اینكه پرونده‌های مربوط به هتك حیثیت و نشر اكاذیب با 34 درصد در رتبه دوم قرار دارد گفت: دیگر جرائم غیراخلاقی با سه درصد جرائم اینترنتی در گلستان را شامل می‌شود و 17 درصد باقی مانده مربوط به سایر جرائم است.

وی افزود: آموزش چهره به چهره توسط كارشناسان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها در خصوص شیوه و شگرد مجرمان می‌تواند منجر به كاهش وقوع جرائم اینترنتی شود.

وی در پایان ابراز كرد: مردم بخصوص جوانان و به طور خاص دختران جوان، اطلاعات شخصی زندگی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند زیرا فضای مجازی به هیچ عنوان قابل اطمینان نیست، افراد باید شریك آینده خود را در دنیای واقعی انتخاب كنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا